Sabtu, Februari 11, 2012


Ni sorang lagi Parasit Parti Angguk Saja yang hidup mewah dikalangan pemimpin - pemimpin Pakatan Pembangkang. 

Dia sebenarnya nak tunjuk pandai. Tapi dalam masa yang sama, dia telah membodohkan diri dia dihadapan seluruh rakyat Malaysia.

Kononnya, Si Husam Musang ni nak bantah penyenaraian Felda Global Venture Holding Berhad (FGVHB) ke Bursa Saham Malaysia.

Jadi dia keluarkan kenyataan dengan menegaskan yang Kerajaan Negeri Kelantan takkan serahkan tanah kepada FGVHB bagi tujuan tersebut.
KOTA BHARU - Kelantan tidak akan menyerahkan tanah di negeri itu yang kini diusahakan oleh Felda untuk disenaraikan di Bursa Malaysia melalui Felda Global Ventures Holdings (FGVH).
Exco Kerajaan Negeri, Datuk Husam Musa berkata, pihaknya menentang keras usaha penyenaraian FGVH kerana ia lebih bermotifkan politik demi kepentingan Barisan Nasional (BN) khususnya menjelang Pilihan Raya Umum ke- 13 (PRU-13).
“Apa yang difahamkan usaha penyenaraian tersebut dilakukan demi menambah dana tabung Umno bagi menghadapi pilihan raya umum tidak lama,” kata beliau kepada pemberita selepas majlis perasmian Seminar 3 Dekad Pas Kelantan di Pondok Pasir Tumbuh di sini, hari ini.
Dah nampak sangat yang dia tak faham kedudukan sebenar mengenai FGVH ni. Yang hendak dipajak oleh FGVH ialah tanah Felda Plantation.

Jadi, ianya tak ada kena mengena lansung dengan tanah milik Peneroka yang digembar - gemburkan oleh puak - puak Pakatan Pembangkang tu.

Tanah Felda Plantation ni pulak telah diberikan oleh pihak Kerajaan Negeri kepada Felda agar ianya dapat diusahakan.

Persoalannya, adakah tanah Felda Plantation ni wujud di Negeri Kelantan? Kalau ada, kenapa tanah tu tak diagih - agihkan kepada Generasi Kedua Peneroka?

Bukan ke itu tuntutan yang dibuat oleh geng - geng Si Mazlan Aliman selama hari ini? Kerajaan Negeri boleh buat sebab tanah tu milik diorang. Tapi kenapa tak buat?

Lain kali, kalau tak faham isu tu, jangan la nak tunjuk pandai. Dah nampak sangat bodohnya. Sepatutnya Si Mazlan Aliman ni desak Kerajaan PAS Kelantan agar mengagih - agihkan tanah Ladang Rakyat tu kepada rakyat. Bukannya buat kerja yang tak berfaedah!!!
Categories: , , ,

1 ulasan:

  1. Nampak jugak kebodohan Exco kanan Kelantan ni ye... heheheh....terrrrlaslu pandai jadi bangang plak...

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping