Jumaat, Februari 10, 2012


Itu persoalan yang bermain dalam kepala otak setiap rakyat Malaysi pada ketika ini. Agak - agaknya, bila PAS nak mintak Si Eli Wong ni letak jawatan?

Dia tidak pernah menjelaskan kepada rakyat mengenai hubung kait dia dengan Hilmi Hazmin Malek yang ditahan oleh pihak berkuasa Indonesia sebelum ini.

Walaupun Si Khalid Gagap pernah berjanji akan menyiarkan kenyataan mengenai keputusan tersebut, tapi tak boleh pakai jugak janji tu.

Nanti jadi macam janji dia nak bagitau hasil siasatan berkaitan dengan pemeriksaan pihak JAIS ke atas DUMC. Sampai hari ni, dia masih senyap dan mendiamkan diri.

Kalau betul la Si Eli Wong ni tak terlibat dalam isu berkaitan dengan Hilmi ni, kenapa dia mengelak untuk bertemu dengan wartawan semalam?
SHAH ALAM – Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) kawasan Bukit Lanjan, Elizabeth Wong mengelak untuk bertembung dengan wartawan yang menunggunya di luar pintu bilik Mesyuarat Exco yang terletak di tingkat 20, Bangunan Setiausaha Kerajaan Negeri (SUK) di sini semalam.
Malah Elizabeth yang juga Pengerusi Jawatankuasa Pelancongan, Hal Ehwal Pengguna dan Alam Sekitar negeri itu dilihat tergesa-gesa meninggalkan bilik mesyuarat melalui pintu lain.
Ekoran itu, usaha wartawan menunggu selama lima jam untuk mendapat reaksi Elizabeth. 40, mengenai penahanan bekas teman lelakinya, Hilmi atau Azmin Helmi di Batam, Indonesia pada 3 Februari lalu kerana kesalahan menggunakan dokumen palsu berakhir dengan kehampaan. - Kosmo Online
Tak ke heran namanya tu. Dan puak - puak Parti Kencing Rakyat tu pun sampai hari ini masih senyap. Tak de sorang pun yang buat kenyataan mengenai perkara ni.

Apa sebab Si Hilmi tu dihantar ke Indonesia? Kenapa dia kata yang nyawa dia terancam jika berada di Malaysia? Untuk apa dia ambik gambar dan buat analisa sosio budaya disana?

Jelas, soalan - soalan ini masih belum dapat dijelaskan oleh puak - puak PKR tu kepada rakyat. Adakah ini yang diorang katakan sebagai Telus dalam pentadbiran? Ini Telus Kepala Tengkorak Dia!!!
Categories: , , ,

1 ulasan:

  1. Wartawan patut jga tnya mak lampir2 yg turut menangis simpati pasal kejadian ni dulu..???

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping