Jumaat, Februari 10, 2012


Dalam laman Fecbook, ramai jugak orang yang mempertikaikan mengenai isu pendaftaran anak Si Nizar Lilin ni ke Maktab Rendah Sains Mara.

Kata mereka, sebagai seorang pemimpin yang kuat mengkritik pihak Kerajaan macam tak malu muka bila membenarkan anak dia masuk ke MRSM tersebut.


Tambah mereka lagi, MRSM diwujudkan untuk membantu anak - anak orang Melayu berjaya menjejakkan kaki ke Menara Gading.

Sambil itu, mereka juga tidak melupakan perjuangan yang dipelopori oleh Allahyarham Tun Ghafar Baba dalam menubuhkan MRSM dan seterusnya mewujudkan UiTM.

Tetapi, apa yang menarik perhatian ialah mengenai isu yang pernah dibangkitkan oleh DAPigs berhubung MRSM ni tidak berapa lama dahulu.

Kata mereka, MRSM ni tempat khusus untuk anak - anak kroni UMNO sahaja. Nak masuk MRSM kena mintak kebenaran dan sokongan UMNO.

Mereka juga turut mendesak agar pihak Kerajaan memansuhkan MRSM kerana ianya khas untuk orang Melayu sahaja.

Kalau tak dimansuhkan, mereka tuntut hak kepada bangsa lain untuk turut serta masuk ke Maktab tersebut.

Persoalannya sekarang, adakah mereka akan meminggirkan Si Nizar Lilin ni kerana turut menjadi 'kroni' UMNO seperti mana yang pernah mereka dakwa dulu?

Adakah mampu Si Nizar Lilin ni untuk membuktikan bahawa anak dia dapat masuk ke MRSM atas keupayaan peribadi atau sebab dia merupakan seorang pemimpin?

Itulah nasibnya. Dulu beria - ia dia ludah, dipijak dan dikutuk usaha pihak Kerajaan membantu anak - anak Melayu. Sekarang dia pulak yang sibuk nak rebut peluang tersebut. Lain kali, jangan la jadi munafik!!!
Categories: , , ,

5 ulasan:

  1. YB Nizar tolong jawab sat....Betulkan fakta.... please YB...

    BalasPadam
  2. Ini mesti konspirasi BN/UMNO yang memasukan anak Nizar ke MRSM.Konspirasi tahap tertinggi untuk memusnahkan Pakatan Rakyat.....hehehehe

    BalasPadam
  3. Nak masuk SBP swasta Cina mahal sangat beb

    BalasPadam
  4. Tepuk air dlm dulang....finally kena muka sendiri.:- pastu org lain...sudahla pr.....dasar xtau malu...

    BalasPadam
  5. kalau aku mesti aku pakai topeng msa gi daftar tuh... malu weh... semua dasar kerjaan dio tentang bersama rakan pakatan
    tapi apa nak pelik muko puak tuh memang tak tau malu dan penuh hipokrit... pg dia ludah nnti petang dia jilat balik kahak tuh

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping