Jumaat, Februari 17, 2012


Mungkin ini bukan la satu isu yang baru. Tapi, dah memang dasar Biawak, nak kata apa lagi? Depan orang dia pandai main wayang. Belakang, dia la bapak segala penyamun.

Tapi itu pun orang Melayu masih tak sedarkan diri lagi. Nak pulak dikalangan orang PAS. Masih jugak diorang nak sokong Si Biawak yang terang - terang Ultra Chauvinist ni.

Si Biawak tu peduli apa bila sebuah NGO mendedahkan bahawa dia tak ambik kisah lansung dengan sentimen rakyat terhadap tindakan yang dibuat.

Kata Persatuan Anak Jati Melayu Pulau Pinang, Si Biawak tu lansung tak mengenali sikap dan respon penduduk dikawasan pulau tersebut.

Penasihat persatuan terbabit juga turut menyatakan bahawa golongan Melayu dikawasan pulau akan berhadapan masalah jika mereka dipindahkan ke Seberang Prai.
“This is the real Penang. This is what people talk about in coffeeshops. They are worried about these social imbalances.”
“The issue at Bayan Mutiara is about the social responsibility of the government to provide affordable housing.” - FMT
Tapi soalnya sekarang, adakah Si Biawak tu nak ambil peduli semua benda ni? Jangan harap la dia nak rasa simpati macam tu.

Hasrat dia hanya satu. Dia tak nak lihat ada orang Melayu yang mampu memiliki rumah didalam kawasan Pulau. Itu sahaja.

Maka, sebab itulah dia sengaja ambik tanah dan buat pembangunan serta kawasan perumahan setrusnya menjualkannya dengan harga yang mahal.

Mungkin dia ingat, dengan kaedah tu akan dapat membantu rakyat terutamanya orang Melayu untuk memiliki rumah mereka sendiri.

Adakah ini contoh yang mereka ingin paparkan bahawa puak - puak Pakatan Pembangkang ni memperjuangkan hak rakyat dan menjaga kebajikan mereka?

Yang lebih menghairankan ialah bila ada usaha pihak Kerajaan nak bantu rakyat dapat rumah sendiri dengan harga yang murah, bukan main diorang tentang habis - habisan.

Memang nampak sangat la yang diorang ni jelas suka meminggirkan rakyat. Cakap nak memperjuangkan haka rakyat tu semuanya menipu belaka!!! Lagi pun, itu je yang mampu mereka buat!!! Bukannya diorang ada kerja lain!!!
Categories: , , ,

1 ulasan:

  1. berapa ramai orang melayu p.pinang yg menyokong dap.mungkin takde kalau ada pun sikit yg mereka sokong umno pas dn pkr.tapi macamana dap pula yang memerintah p.pinang.kerana melayu p.pinang berpecah tiga.masa ni melayu p.pinang sesal dulu pendapatan.kalau orang melayu satu malaysia mengikut jejak langkah org melayu p.pinang mungkin negara malaysia ni juga akan diperintah olih dap dan orgnya juga yg menjadi pardana menteri.masa tu nanti melayu malaysia sesal kemudian tidak berguna lagi.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping