Sabtu, Mac 17, 2012


Baru - baru ini, Semut ada buat artikel mengenai seorang calon bakal wakil rakyat dari Parti Angguk Saja yang buat rayuan untuk bantuan BR1M. Klik Sini.

Rayuan itu dibuat sebab dia gagal memberikan beberapa butiran maklumat mengenai diri dia sendiri. Maka pihak Kementerian Kewangan memberikan dia tempoh untuk merayu.

Dan itulah yang dilakukan oleh Yang DiPertua PAS ni. Dia merayu kepada Kementerian Kewangan untuk memberikan bantuan tersebut.

Rayuan tersebut telah diluluskan oleh pihak Kementerian Kewangan dimana nama dia telah tersenarai dalam senarai penerima bantuan tu semalam.

Tinggal lagi, surat untuk dia mengambil baucer RM500 itu masih belum dikeluarkan lagi oleh pihak terbabit dan ianya menghalang dia untuk mengambil baucer tu semalam.

Atas sebab itu juga, dia dikatakan telah membuat laporan Polis kononnya ada pihak tertentu yang sengaja mensabotaj dia untuk tidak menerima bantuan tersebut.


Korang bayangkan! Sebelum ni, dia kutuk kata duit tu haram, rasuah dan sebagainya. Sekarang, bukan setakat dia mohon, dia merayu lagi. Tak dapat jugak, dia report Polis.

Mungkin itu khifarah Allah sebab sebelum ini dia serta juga pemimpin PAS lain mendakwa duit BR1M ni sebagai rasuah dan duit haram. 

Jadi, sebab dia sendiri yakin dengan dakwaan yang dibuat, maka Allah tarik nikmat tersebut daripada dia serta menyukarkannya. Tak mustahil perkara tersebut boleh berlaku.

Tinggal lagi, ianya juga turut memaparkan kejahilan fikiran puak - puak Pakatan Pembangkang ni. Walaupun benda tu baik, mereka tetap katakan yang ianya buruk.

Tambahan pulak, laporan Polis tu pun mungkin hanya satu gimik yang sengaja dia buat supaya dia tak payah ambil baucer tu semalam. Sebab yang bagi baucer tu ialah MB Pahang sendiri!!! Nanti, malu la dia nak ambik!!! Mana dia nak letak muka dengan ahli!!! Hehehe...
Categories: , , ,

4 ulasan:

  1. Bukan duit kau bro, duit rakyat malaysia.

    BalasPadam
  2. Duit rakyat Malaysia... bukan duit PAS PKR DAP miskin... berapa peratus sangat lah duit cukai dari anjing babi dan barua PAS PKR DAP ??? korang ingat korang millionaire ke bayar cukai berjuta juta ??? diam la mangkuk... !!!

    BalasPadam
  3. Betul itu duit rakyat.... yg dok sibuk2 kata haram dan rsuah tu apa citer.... cakap tak serupa bikin.... aku memang benci PAS ni sejak azali lagi...

    BalasPadam
  4. Bro 12:56...
    Kita serupa...duduk diatas dunia ni keadaan kita separuh sesat. Gamaknya kalau join PAS ni bertambah sesat kita?..hahahaha

    Aku sampai sekarang duk kaji, puak2 ni pakai Mahzab mana satu ha?..Kot dia org campur aduk tak? Ibarat Bubur lambuk ler..bila dicampur segala ramuan, rasa makin sedap..

    Boleh kita guna pakai yg puak2 ni bermahzabkan Mahzab Bubur Lambuk?

    Tak payah ler nak suruh aku hurai apa tu Mahzab bubur lambuk. Korang sendiri tahu rupa bubur lambuk tu dengan bahan2 nyer...

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping