Khamis, Mac 22, 2012


Pada Ahad lepas, tak semena-mena, Bukit Kerinchi tiba-tiba didatangi para pendemo yang entah dari mana. Banyak dari pendemo itu bermata sepet, berseluar pendek dan ada juga yang pakai loudhailer, buat bising pagi-pagi Ahad. Laporan Aboudiabydoo di sini.


Yang jadi pembawa malang ke Bukit Kerinchi ini tak lain Ahli Parlimen Lembah Pantai si Nurul Izzah, Ratu BAF (Bangkang, Auta, Fitnah).
Apakah yang dibantah oleh mereka ini, yang kesemuanya orang luar, bukan orang Flat 4 Tingkat Kg Kerinchi? Apa hak mereka masuk Flat 4 Tingkat Kg Kerinchi dan bantah projek yang DIUSAHAKAN OLEH PENDUDUK FLAT 4 TINGKAT KG KERINCHI SENDIRI??!!
Apa yang mereka bantah ialah kerana 93% penduduk Flat 4 Tkt Kg Kerinchi atau 438 pemilik unit sudah memilih untuk pindah sementara dan membangunkan kawasan mereka. Pemaju mereka pilih sendiri dalam satu sesi pengundian yang dianjurkan Kementerian Wilayah Persekutuan. Ada 4 pemaju yang tersenarai dalam pilihan akhir untuk diundi penduduk, dan pemaju yang berjaya diundi penduduk sendiri. Lihat penerangan lanjut di sini.
Yang tak setuju ialah 35 pemilik unit sahaja. 35 tak setuju dan 438 setuju. 35 yang tak setuju telah dihasut Nurul Izzah. Mereka menafikan hak 438 pemilik unit yang lain.
Sedangkan ini ialah usaha Kementerian yang diterajui Raja Nong Chik merangkap Ketua UMNO Bahagian Lembah Pantai untuk merealisasikan kehendak penduduk yang sudah lebih 20 tahun berusaha meminta Kerajaan membangunkan semula kawasan mereka.



Jadi kenapa Cina-Cina dari luar ini bengkek sangat? Dengki sangat?
Dengki kerana orang-orang Flat 4 Tingkat (yang kebanyakannya Melayu) akan digantikan rumah mereka yang seluas 300-400 kaki yang bernilai 50-75 ribu diganti dengan rumah yang pada nilai pasaran hari ini berharga 250 ribu. 

Dengki kerana orang-orang Flat 4 Tingkat (yang kebanyakannya Melayu) akan dapat duduk rumah DBKL secara sewa percuma sementara rumah mereka dibina. Dengki kerana mereka dapat yuran perpindahan keluar dan nanti bila rumah siap, yuran perpindahan masuk pula.
Hebat Kerajaan tolong Melayu golongan Miskin Bandar. Patutlah geng-geng orang luar yang dibawak Nurul izzah ini marah. Mereka mahu Melayu kekal duduk dalam rumah usang seluas 300-400 kaki.
Masalahnya kenapa Nurul jadi kepala? Jadi ring leader? 
Sebabnya ialah Nurul izzah ini matlamatnya hanya SATU. IAITU menggagalkan Projek Kerajaan. Lagi pantang dia kalau inisiatif datang dari Raja Nong Chik, takut nanti Raja Nong Chik jadi calon di Lembah Pantai dan disokong pengundi.
Akhirnya semuanya kerana undi.
Biarlah Melayu rugi, biarlah bawak kapir masuk surau pakai seluar pendek, bawak manusia yang macam perangai komunis masuk dan menghuru-harakan kawasan orang Melayu. Janji boleh burukkan Kerajaan. Boleh burukkan UMNO, boleh burukkan Raja Nong Chik.
Inilah hati budi Nurul Izzah. Hati budi Zionis, macam bapak dia jugak!!! Apa nak buat, anak Bapak!!!
Categories: , , ,

4 ulasan:

  1. padat & pedasss..mohon pautkan link sis.. http://theunreportednews.blogspot.com/ tq. :)

    BalasPadam
  2. Kau Pun sama Gak..bagi Aku la...banyak lagi kepincangan depan mata..yang diBUAT-BUAT BUTA dan TAK NAMPAK...cuma kau je xnak ngaku sebab kau dah taksub pada parti tu..biar salah sekalipun

    BalasPadam
  3. betul2..mengarut je korang baca blog ni..

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping