Isnin, April 30, 2012


Jangan harap la dia nak buat pengakuan tu. Siapa Si Ambiga Pandikutty ni nak bagi arahan sesuka hati dia? Dia ingat dia Raja ke nak suruh orang ikut apa sahaja telunjuk dia tu?

Jelaskan kepada rakyat, kenapa pulak pihak tertentu kena ikut apa yang dia cadangkan walhal dalam masa yang sama dia sendiri enggan ikut nasihat orang lain?

Kenyataan media Si Ambiga ni semalam mendesak agar satu siasatan yang bebas dijalankan sepenuhnya terhadap insiden ganas di Dataran.
"Kami mahu satu siasatan penuh dan bebas (diadakan) berhubung insiden ini," kata beliau dipetik mesej laman mikro Twitter Bersih, hari ini.
Soalnya, siapa yang cetuskan keganasan itu? Adakah pihak Polis yang bertindak atau peserta Bersih tu yang buat sesuka hati mereka?

Kenyataan Si Ambiga tu jelas mahu menuduh pihak Kerajaan kerana enggan memberikan kerjasama dengan membenarkan mereka berhimpun di Dataran Merdeka.

Persoalannya disini ialah kenapa Dataran Merdeka? Kenapa MESTI Dataran Merdeka dan tidak ditempat lain? Bukan ke orang dah cadang untuk diadakan di tempat lain?

Jelas, niat Si Ambiga dan pemimpin - pemimpin Pakatan Pembangkang tu sebenarnya nak mencetuskan keadaan huru hara. Sebab itu mereka tak tukar tempat.

Itu sahaja sudah cukup untuk membuktikan yang mereka ada agenda lain. Kalau bagi alasan tak cukup masa untuk makluman mengenai lokasi, nampak sangat menipunya.

Zaman sekarang ni zaman teknologi tinggi. Berita dan maklumat sudah berada dihujung jari. Sekali petik je, dah sampai maklumat dan ianya boleh dihantar dimana sahaja.

Jadi usah la Si Ambiga ni nak bagi alasan bodoh macam tu. Sememangnya dia ada niat yang cukup jelas; Memburukkan Imej Negara Di Mata Dunia!!! Itu sahaja.

Dalam kenyataan yang sama, dia mintak agar dalang disebalik rempuhan terhadap benteng Polis itu didedahkan serta dikenakan tindakan.

Bukti dah cukup memberikan gambaran bahawa Si Azmin dan Si Ketua Penipu tu yang bertanggungjawab. Mereka memberikan isyarat yang cukup jelas.

Takkan itu pun Si Ambiga ni masih tak nampak lagi? Takkan itu pun dia masih nak buat alasan yang bukan - bukan!!!

Sudah la!!! Jangan la banyak sangat beralasan. Kalau Si Ambiga tu dah Kencing di tengah jalan, mana mungkin dia akan mengaku!!! Dah dasarnya memang macam tu. Dah buat silap, banyak pulak alasan dia!!! Macam sial!!!
Categories: , , ,

3 ulasan:

  1. SEPERKARA YG RAMAI TIDAK PERASAN ADALAH...PERINTAH MAHKAMAH MENGENAI DATARAN MERDEKA !!

    SO,,,SESIAPA YG LANGGAR PERINTAH MAHKAMAH...MAKNA NYER TELAH MENGHINA MAHKAMAH !!

    KUASA MAHKAMAH LEBIH POWER RANGER DARI AKTA ISA YG TELAH...TER DELETE TUU...

    SIAP LA KORANG...HARAP2 ADALAH "ORANG" YG HILANG KELAYAKAN BERTANDING DLM PILIHANRAYA NANTI !!

    BalasPadam
  2. semua orang perasan tapi tak bolih buat apa apa.ini adalah tindakan kerajaan.kalau diluar negara penganjurnya akan ditangkap dan dihadapkan kemahkamah untuk didakwa.jadi kita harap sangat kerajaan malaysia bertindak tegas akan kes ini demi menjaga perundangan dan maruah negara.nanti negara negara luar mengejek kita.

    BalasPadam
  3. sebab nik aziz suruh orang pas ikut bontot ambigioat yang bertuhankan lembu tu yang jadi masaalah, kalau kena jail, ramai orang pas yang masuk sekali sebab bodoh dan tuli.. dengan kafir yang dah terang2 nak runtuhkan islam boleh tidor sebantal... gila kuasa punya pasal.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping