Isnin, April 02, 2012


Eh! Tersalah pulak baca tajuk ni. Rupanya, bukan gambar seksi Nurul Izzah. Tapi gempar seksa dia rupanya. Patut la muka dia masam semacam je.

Tapi, apa boleh buat ye tak. Bukan salah orang lain. Salah diri dia sendiri jugak sebenarnya. Siapa suruh dia tak buat kerja untuk rakyat.

Jadi, tak heran la kenapa ramai sangat orang yang mula muak tengok muka dia ni hari - hari. Tinggal lagi, dia jugak yang suka cari pasal tak tentu arah.

Nak tak nak, terpaksa jugak la dia terima habuan. Dah la dia malas buat kerja untuk rakyat. Pun ada hati dia nak pertikaikan tahap mentaliti orang lain?

Inilah yang dikatakan sebagai pemimpin tak sedar diri. Bercakap setakat ikut sedap hati je. Bukannya dia nak fikir dengan Kepala Otak. Tapi fikir guna Kepala Lutut menda kejadahnya!!! Jadi, memang patut sangat la kalau dia dibogelkan lagi!!!
Sebelum ni , bila Dato’ Raja Nong Chik lancarkan Skim Pembiayaan Penjualan Perumahan PPR dan PA, Nurul Izzah adalah orang paling lantang menentang Skim ini.

Apa kata Nurul Izzah?

PAKATAN RAKYAT BERPENDAPAT ADALAH SALAH, ZALIM DAN TIDAK BERMORAL UNTUK MEMPERJUDIKAN DAN MENDEDAHKAN KEPADA RISIKO TINGGI SIMPANAN PEKERJA KEPADA PIHAK YANG MEMILIKI TAHAP KREDIT YANG LEMAH.

Maksudnya, Nurul Izzah tuduh penduduk PPR ni semuanya tak boleh dipercayai untuk diberi pinjaman. Penduduk PPR ni semuanya kaki kelentong, kaki temberang. Bila dapat duit pinjaman mereka tak akan bayar balik, mereka akan makan duit tu dan pinjaman akan hangus. Nak tahu lebih lanjut, boleh baca di sini.

YA ALLAH!! HINANYA PENDUDUK PPR DAN PA DI MATA NURUL IZZAH!!

Tapi Dato Raja Nong Chik masih percaya bahawa skim ini adalah peluang terbaik untuk membantu penduduk PPR dan PA memiliki rumah mereka sendiri sekaligus membantu golongan berpendapatan rendah yang majoritinya Melayu untuk meningkatkan taraf hidup mereka.

Maka Dato Raja Nong Chik pun membuat undangan terbuka kepada Nurul Izzah.

KERAJAAN AKAN BUAT SESI PENERANGAN KEPADA PENDUDUK PPR DAN PA BAGI MENJELASKAN TENTANG SKIM INI. NURUL IZZAH DIJEMPUT UNTUK BERSEMUKA DI HADAPAN PENDUDUK PPR DAN PA BAGI MENJELASKAN MENGAPA BELIAU MENUDUH TINDAKAN KERAJAAN MEMBERI PINJAMAN KEPADA PENDUDUK PPR ADALAH SALAH, ZALIM DAN TIDAK BERMORAL.

Eh, ini peluang baik untuk Nurul Izzah menjelaskan tentang tuduhannya itu… Sudah tentu Nurul akan datang untuk mempertahankan tohmah dan fitnahnya! Maka sesi penerangan pun bermula.

Sesi penerangan yang pertama diadakan di Lembah Pantai, kawasan Nurul sendiri. Ini peluang baik Nurul nak tunjuk jaguh depan pengundi kawasannya! Mesti dia datang!

Majlis bermula. Majlis tamat. Batang hidung Nurul masih tak nampak. Aik? Majlis kat kawasan sendiri pun tak datang?

Takpa, takpa… Mungkin dia sibuk. Masih banyak lagi sesi penerangan lain yang dia boleh hadir.

Malangnya dari sesi penerangan pertama hinggalah ke sesi penerangan ke 16, bukan setakat batang hidung, bayang Nurul pun langsung tak nampak.

Macam mana ni Nurul? Sesi pertama di Lembah Pantai pun kau tak berani tunjuk muka, padahal tu kawasan kau! Lepas tu ada lagi 15 sesi untuk kau hadir, itu pun kau tak berani datang?

Kawan-kawan, sesi-sesi penerangan ni dibuat bukan dalam tempoh satu atau dua hari, tapi berlangsung selama SEBELAS HARI DARI 7 HINGGA 18 MAC! 16 SESI PENERANGAN DALAM TEMPOH 11 HARI!!

Mustahil Nurul terlalu sibuk sampai nak luangkan masa dua jam pun tak boleh! Jadi, apa kesimpulannya?

Kesimpulannya, Nurul Izzah tak berani tunjuk muka depan penduduk PPR kerana dia tahu tuduhannya hanya fitnah dan tohmah tanpa sebarang asas yang kukuh!! Kalau dia tunjuk muka, sudah tentu Dato Raja Nong Chik akan menelanjangkan hujah-hujah dangkalnya itu!!! - Sumber
Categories: , , ,

6 ulasan:

  1. tabur fitnah bolelah beb...bab mata bertentangan mata dia lemah sikit beb....hehehehe. tk de idea nak pertahan fitnah dia sebelum itu..

    JEBAT MELAKA

    BalasPadam
  2. Apsal la Nurul anak Puaka tu benci sangat kat orang miskin?? Mentang2 dia ada juta-juta duit kat bank..!!

    BalasPadam
  3. TQ bro sebab kongsi cerita. Ni lagi satu cerita baru...

    NURUL IZZAH MENGAKU DIA TAK BUAT KERJA DI LEMBAH PANTAI, HANYA BERGANTUNG PADA RAJA NONG CHIK! Baca di sini...

    http://apakecoh2.blogspot.com/

    BalasPadam
  4. bodoh punya blog

    BalasPadam
  5. Betul2..saya sokong, sbb sy pernah duduk di rumah ppr pantai dalam.lepas pakatan pbangkang amik alih takde perubahan pun..

    BalasPadam
  6. bebual nk pom pom.tp output kosong

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping