Sabtu, April 28, 2012


Tiada kata - kata maaf perlu diberikan buat individu yang bernama Ambiga selaku Ketua dan Kepala Alam dalam Himpunan Bersih kali ini.

Dia sebelum ini berdegar - degar kata yang peserta Himpunan tu sekadar akan menghampiri Dataran dan tidak akan memasuki kawasan tersebut.

Jelas, dia sendiri telah memungkiri kata - kata dia yang diucapkan sendiri sebelum ini. Tak ke macam Gampang namanya tu?
Gabungan menuntut pilihan raya bersih dan adil, BERSIH, tetap akan meneruskan perhimpunan duduk bantah esok, tetapi akan mematuhi perintah mahkamah melarang mereka berkumpul di Dataran Merdeka.

"Kita tidak akan langgar perintah itu ... Kita akan berkumpul di tempat-tempat perhimpunan yang tidak disebut dalam perintah itu (melarang kumpulan dan orang awam), dan bergerak sehampir mungkin ke Dataran," kata pengerusi bersamanya, Datuk S Ambiga dalam satu sidang akhbar hari ini.

Perintah mahkamah itu diserahkan kepada Ambiga pada jam 12.08 tengahari ini, melarang beliau, kumpulan dan orang awam daripada Dataran Mereka.

Perintah itu dikeluarkan oleh Majistret Zaki Asyraf Zubir dari mahkamah majistret Kuala Lumpur. Perintah itu dipohon oleh Ketua Polis Daerah Dang Wangi. - Kenyataan Ambiga sehari selepas perintah Mahkamah diterima.
Bukti cukup memperlihatkan yang Si Ambiga ni GAGAL melaksanakan tugas dia dalam menunaikan janji - janji yang telah dibuatnya.

Malah, dia juga turut GAGAL mengawal peserta dari bertindak liar dan menjadikan keadaan Huru Hara seperti yang dapat kita perhatikan.

Bagaimana mungkin dia merasa cukup yakin yang keadaan dalam himpunan seperti ini akan berjalan dengan aman jika adanya campur tangan dari Si Ketua Penipu tu?

Sejarah sudah cukup menyaksikan bagaimana Si Ketua Penipu tu mencetuskan Huru Hara pada tahun 1998 ditempat yang sama. 

Adakah itu tidak cukup untuk dijadikan rujukan buat Si Ambiga ni sebelum dia buat keputusan untuk berdegil mahu mengadakan Himpunan di Dataran Merdeka?

Sekali lagi, Si Ambiga ni telah GAGAL sama sekali dimana matlamat dia untuk mengumpul 500ribu peserta juga telah GAGAL!!! Kalau dah tau tak mampu nak jaga orang, jangan suka - suka nak cari masalah!!! Duduk diam - diam sudah la!!!
Categories: , , ,

2 ulasan:

  1. AmBABIga yg memang macam BABI..patutnye ada sharp shooter yg tembak je bg mamposs BABI sekor nie..pastu bangkai die campak dlm lobang taik biar berulat...

    BalasPadam
  2. nampaknya ambiga yang bersungguh sungguh sangat mengadakan perhimpunan ini.sayang sekali orang melayu hanya mendengar ucapannya saja tapi tak pernah memikirkan apa niat sebenarnya.sepatutnya kita kena fikir balik dia bukan orang melayu.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping