Jumaat, Mei 04, 2012


Gelagat Anwar - Kepada kawan-kawan yang dah pergi tengok filem The Avengers, pasti ingat watak jahat bernama Loki. Loki ini memang full of mischief. Super-villain. 
Memang jahat yang tahap dah tak boleh nak betulkan. Adik beradik sendiri, macam Thor pun dah tak boleh kata apa. Loki ni ibaratnya akan buat apa sahaja asalkan dia puas hati.
Ada kawan dalam PKR Selayang yang pantas menyamakan watak ‘Loki’ ini dengan Anwar Ibrahim. Susah nak mati, kata dia. Susah nak mati secara politik. 
Ada sahaja cara dia nak hidup. Loki akan guna apa sahaja cara. Pengaruh orang. Jemput orang untuk memasuki perjuangan yang sebenarnya, mahu meletakkan dia sebagai Tuhan.
Penulis senyum sahaja dengan penjelasan kawan tersebut. Berderai ketawa. Ada pula yang menyampuk, siapa pula ‘Avengers’ pihak kerajaan yang boleh tewaskan Loki? Semua gelak. 
Masalahnya, Najib tak cukup askar Avengers. Semua jenis patah kaki. Harapkan orang ini, ada skandal. Letakkan harapan kepada orang lain, lebih banyak skandal. Nak harapkan rakan sendiri – pun banyak yang ada skandal. Masalah.
Kita serahkan kepada Najib lah untuk pilih Avengers yang boleh lawan Loki. Kami ini duduk tengah-tengah.
Apapun, secara kasar persiapan Malam Gala nampak berada dalam keadaan yang sangat baik. Tak sabar nak tunggu teater Madah Berhelah – yang dikatakan ada juga sindir-sindir kawan pimpinan dalam PKR.
Cumanya, ada kawan-kawan yang macam tak boleh nak faham sikap MB Selangor yang macam tak kisah apa yang berlaku kepada Azmin. 
Jangan begitu, Azmin adalah orang kepercayaan Anwar ‘the Loki’ Ibrahim. Kalau apa-apa jadi kepada Azmin, khabarnya dah ramai Ketua Cabang yang sedia nak hoskan Kenduri Kesyukuran? 
Apa dah jadi ni? Siapa yang tikam siapa? Sampai ada Ketua Cabang di Selangor dah siap sedia nak ‘talkinkan’ Azmin dalam PKR. Pantas betul mereka ini tukar kem. So sekarang ini, kira Khalid Ibrahim vs Azmin Ali 3.0 ke? Bahaya politik PKR ni. Ganas.
Categories: , , ,

2 ulasan:

  1. Cun bro...

    NURUL IZZAH BODOH! ISU PENGUNDI HANTU PUN TAK FAHAM? Baca di sini...

    http://apakecoh2.blogspot.com/

    BalasPadam
  2. Utusan Wajib Tubuhkan segmen... sex - gay dan lesbian jika mahu tingkatkan jualan ( Lihat sendiri bukti Transformasi 1 Malaysia Berjaya )
    1~BUKTI 1
    2~BUKTI 2
    3~BUKTI 3
    4~BUKTI 4
    5~BUKTI 5
    6~BUKTI 6

    Jangan segan2... Utusan Pasti Boleh Buat!!

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping