Khamis, Jun 21, 2012


Ps: Hakikatnya, filem ini hanya sebuah proganda Amerika bagi membersihkan nama presiden - presiden mereka sebelum ini yang cukup banyak kontroversi.

Filem ini seolah - olah menggambarkan yang Presiden pertama mereka membersihkan Amerika dari penyangak - penyagak Keadilan.

Semua orang tahu, metafora 'Vampire' dalam mitos Sepanyol menggambarkan seorang 'Warlord' atau Pemerintah yang kuat mencekik darah.

Namun, untuk membuatkan rakyat membenci pemerintah seperti itu, mereka cipta kisah karut seperti 'Vampire' untuk menakut - nakutkan rakyatnya.

Jadi, usaha seperti ini hanya merupakan satu lagi tindakan provokatif yang cuba dilakukan oleh pihak barat demi menonjolkan sikap baik dan menghapuskan persepsi buruk terhadap mereka sahaja. Selebihnya, korang fikir la sendiri!!!
Kalau ada sebuah sahaja filem Hollywood terbaru untuk anda semua tonton hari ini, Abraham Lincoln: Vampire Hunter merupakan satu pilihan terbaik untuk anda.
Filem ini merupakan buah tangan terbaru daripada pengarahWanted, Timur Bekmambetov yang memang anda tahu memang seronok untuk di’tonton dan terbitan Tim Burton.
Mengisahkan tentang presiden Amerika Syarikat paling di’raikan, Abraham Lincoln yang secara asas’nya mempunyai rahsia memburu pontianak semenjak belum bergelar presiden.
Jika di’tolak faktor adanya pontianak (vampire) dalam filem ini, Abraham Lincoln: Vampire Hunter memang sebuah filem yang sarat dengan fakta sebenar Presiden USA ke 16 itu.
Lakonan teraju utama, Benjamin Walker patut di’puji kerana berjaya membawakan watak dengan berkesan dan beliau muncul hampir dalam setiap babak filem ini.
Dari segi aksi, kami suka dengan dua babak aksi — pertama ketika Abraham Lincoln mengejar sang pontianak dengan latarbelakang kuda yang bertempiaran & satu lagi ketika bakak kereta api dan jambatan terbakar yang di’susun kemas dari segi choreography untuk kedua dua babak tersebut.
Categories: , , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping