Rabu, Julai 11, 2012


Ya!!! Si Ronnie Liu tu hari ini berjaya memutar belitkan permasalahan yang ditimbulkan oleh rakyat apabila menyalahkan Pihak Berkuasa Tempatan.

Kata Si Ronnie Liu, masalah gejala sosial yang berleluasa di Negeri PKR Selangor tu berlaku bukan salah rumah urut. Sebaliknya, ia merupakan kelemahan PBT.

Jadi, bagi dia, nak bukak rumah urut tu bukan satu pemasalah yang besar. Nak bukak berapa puluh, berapa ribu rumah urut pun bukak la.

Tapi dia tak pikir pulak pasal nak menambah jumlah anggota penguatkuasa dalam PBT Selangor. Dok nak harap yang ada mana mampu diorang nak buat kerja!!!

Benda semudah itu pun, Si Ronnie Liu ni tak dapat nak lihat dengan jelas. Macam mana penguatkuasaan nak dilaksanakan kalau kakitangannya kurang?

Bila disuruh tambah jumlah kakitangan penguatkuasaan tu nanti, banyak la pulak alasan yang diberinya sebab kebanyakkan yang mintak semua anak Melayu.

Dia mana nak orang Melayu ni jadi penguatkuasa. Nanti susah la dia nak buat kerja!!! Hari - hari pulak la penguatkuasa PBT ni datang serbu rumah urut dia!!!

Nampak sangat jawapan yang diberikan oleh Si Ronnie Liu ni hanya merupakan jawapan bagi orang yang pendek akalnya. Jawapan dia tu sekadar nak mengalih perhatian dan mengelak untuk dipersalahkan. Macam la orang tak tau taktik keji dia tu!!!
SHAH ALAM - Percambahan rumah urut, pusat hiburan dan hotel bajet bukanlah punca utama berleluasanya kegiatan maksiat di Selangor tetapi ia lebih menjurus kepada isu penguatkuasaan, kata anggota exco kerajaan negeri Selangor.

Pengerusi Jawatankuasa Tetap Kerajaan Tempatan, Kajian dan Penyelidikan negeri Ronnie Liu berkata penguatkuasaan Pihak Berkuasa Tempatan (PBT) adalah lebih penting dalam membanteras masalah sosial di Selangor.

Rumah-rumah urut sekarang diberi kelulusan sebagai Pusat Kecantikan dan Penjagaan Kesihatan di bawah Undang-undang Kecil PBT dan ia juga tertakluk kepada kelulusan daripada agensi lain seperti Jabatan Bomba dan Penyelamat serta Jabatan Kesihatan Daerah, katanya.

Liu berkata demikian semasa menjawab soalan Datuk Warno Dogol (BN-Sabak) berhubung tindakan yang diambil terhadap rumah-rumah urut pada persidangan Dewan Undangan Negeri di sini hari ini.

Tanpa memberi statistik mengenai jumlah rumah urut yang diarah tutup operasi atau premis disita serta bilangan yang dikenakan kompaun, Liu berkata PBT menjalankan operasi bersepadu dengan agensi penguatkuasaan seperti polis terhadap premis hiburan dan rumah urut tidak berlesen atau menyalahi undang-undang.
Categories: , , ,

2 ulasan:

  1. mmg perangai kafir harbi pun!!!

    BalasPadam
  2. bukan salah PBT tapi salah KERAJAAN NEGERI.PBT hanya ikut ARAHAN.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping