Ahad, Ogos 26, 2012


Ya!!! Memang itulah tafsirannya. Tatkala puak - puak Parti Kencing Ramai dok sibuk berpesta, DAPigs pulak buat hal.

Diorang mendesak pihak Kerajaan Pusat agar dapat menggubal akta Anti Lompat Parti yang kononnya mencemar integriti Politik Negara.

Dari satu sudut, memang desakan tu masuk akal. Tapi dalam masa yang sama, ianya menempelak tindakan yang dilakukan oleh Si Ketua Penipu tu selama ini.

Umum tahu yang Si Ketua Penipu tu yang menganjurkan ahli Politik melompat keluar dari parti sejak dia mengadakan agenda 16 September dulu.

Tapi, sebelum ni, tak de pulak DAPigs nak suruh buat akta AntiLompat Parti. Kenapa diorang tak suruh buat tatkala isu 16 September dibangkitkan dulu?

Bagi Si Nizar Lilin ni, kita sendiri pun dah sedia maklum. Dia sebenarnya takut sejarah hitam dia kembali menghantui dia. 

Disebabkan agenda 16 Sepetember tu la yang mengakibatkan dia hilang kedudukan sebagai Menteri Besar. Tambahan pulak dia memang patuh dan sujud pada puak - puak DAPigs!!! Yang tu memang tak boleh nak dinafikan la!!!
Timbalan Pesuruhjaya Pas Negeri, Datuk Seri Mohamad Nizar Jamaluddin berkata, akta itu perlu bagi mengelak unsur rasuah, salah laku kuasa malah menganiaya pengundi.

Menurut beliau, tindakan lompat parti itu juga dilihat sebagai pencabulan demokrasi dan dengan adanya akta itu kelak ia akan menjaga kewibawaan setiap wakil rakyat sebagai penggubal undang-undang.

“Pada saya wajar akta itu diwujudkan. Bagi saya, perlu ditafsir Perlembagaan itu sendiri jika ada seksyen yang menghalang lompat parti tapi saya fikir tidak ada namun jika ada perlulah dipinda.

“Selain itu ia (lompat parti) boleh mencetuskan iri hati dan suasana tidak sihat antara parti-parti berkenaan selain mengelakkan mereka yang lompat diugut ataupun jika yang lompat itu menguasai keputusan kerajaan macam berlaku di Perak sebab kerajaan sedia ada boleh tumbang semula jika dia lompat balik,” katanya kepada Sinar Harian, semalam.
Categories: , , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping