Jumaat, September 21, 2012


Adus! Kan orang dah kata. Benda ni bukannya isu yang besar sangat. Buat apa la diorang mengabihkan masa nak buat benda yang tak berfaedah ni?

Puak - puak Pakatan Pembangkang tu kan dah cakap. Diorang ni setakat nak tukar bendera je. Bukannya diorang buat dosa besar pun.

Buat apa la pihak Polis nak menghabiskan masa dengan membuat kertas siasatan dan kemudian ianya diserahkan kepada Peguam Negara?

Lagi pun apa yang mampu AG buat dengan kertas siasatan tu? Nak kenakan diorang ni dengan tindakan? Tindakan apa yang diorang nak dikenakan?

Paling tidak, diorang ni akan dibebaskan jugak macam puak - puak Bersih 3.0 tu. Walaupun diorang mengancam keselamatan awam, tapi tetap dilepaskan begitu sahaja.

Tambahan pulak, diorang setakat menggunakan Hak Kebebasan yang diperjuangkan dek puak - puak Pakatan Haramjadah tu je. Bukannya apa pun.

Waima diorang ni kena tangkap buat maksiat sekali pun, pihak berkuasa tak boleh nak ambik tindakan. Semuanya Hak Kebebasan diorang belaka.


Setakat tukar bendera ni perkara kecik je. Sedangkan nama Rasulullah S.A.W pun sanggup diorang jadikan alat untuk meraih undi, apatah lagi nak mempermaikan bendera Malaysia ni. 

Itu pun masih ada pemimpin yang KONONnya memperjuangkan Islam tu boleh buat - buat buta. Nampak sangat la yang diorang ni bukannya memperjuangkan agama. Cuma sekadar mempergunakan agama je sebagai alat untuk meraih undi!!! Itu je yang diorang buat!!!
KUALA LUMPUR: Kertas siasatan berhubung insiden memijak dan menunjuk punggung ke atas gambar pemimpin negara serta mengibar bendera 'Sang Saka Malaya' semasa sambutan ambang kemerdekaan ke-55 negara pada 30 Ogos lepas, telah diserahkan kepada Peguam Negara.

Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein berkata terserah kepada Peguam Negara untuk mengambil tindakan lanjut sewajarnya.

"Kita telah panjangkan kepada Peguam Negara untuk meneliti laporan itu dan mengambil tindakan sewajarnya," katanya kepada pemberita selepas menghadiri mesyuarat Majlis Tertinggi Umno di sini hari ini.
Categories: , , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping