Khamis, Oktober 18, 2012


Adus... Kenapa la Datuk Seri Ismail Sabri nak layan Si Tony Puaka tu? Dia tu bukannya tau apa - apa. Setakat main tuduh sebarangan boleh la.

Kalau dijelaskan kepada dia pun, dia bukan faham. Jadi, kalau dibuat senarai panjang mana sekai pun, dia tetap jugak takkan terima.

Manusia jenis tak reti bahasa macam Si Tony Puaka ni, bukan setakat bacul je. Tapi perangai dah memang semulajadi Haramjadah. Nak buat macam mana lagi.

Kalau diberikan senarai panjang sebanyak 200 syarikat yang telah diambil tindakan oleh Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM) dia peduli apa.

Yang dia nampak hanya Suara Inisiatif tu sahaja. Yang lain tak de kena mengena dengan Si Tony Puaka tu. Jadi, untuk apa dia nak ambik peduli.

Tinggal lagi, apa yang dibuat oleh Si Tony Puaka tu sebelum ini didalam sidang Parlimen hanya memburukkan lagi keadaan. 

Kan sebelum ni, Pakatan Pembangkang tu kata diorang tak de kaitan dengan Suaram? Jadi, kenapa pulak dia beria - ia nak bangkitkan isu tu dalam sidang dewan?

Kalau dah tak de kaitan, kenapa pulak dia beria - ia nak menyalahkan pihak SSM sampai nak dipotong gaji Menteri serta membuat tuduhan yang bukan - bukan?

Nampak sangat la yang puak - puak Pakatan Pembangkang macam Si Tony Puaka ni memang dah terlebih makan cili. Tu sebab la dia terasa pedas.

Hari sibuk kata tak de kaitan dan sebagainya. Tapi dalam masa yang sama dok nak jugak membela Suaram tu. Kenapa dia tak mengaku je kata diorang memang ada kaitan? Kalau dah dasar Bacul tu, Bacul la jugak!!! Kasi kerat la dia punya, bagi anjing makan!!!
KAJANG - Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob menganggap Ahli Parlimen Petaling Jaya Utara Tony Pua sebagai 'bacul' berikutan tindakannya mengusulkan pemotongan gaji beliau atas dakwaan salah guna kuasa dan memilih dalam memfailkan dakwaan ke atas syarikat.

"Saya sendiri berada di Parlimen semalam bagi menjawab isu Suaram dan Suara Inisiatif. Kalau dia berani dia akan datang berhadapan dengan saya tapi saya anggap dia seorang yang bacul dan tak faham apa yang dia cakap," katanya kepada pemberita selepas menutup Simposium Gerakan Pengguna Malaysia 2012 di Institut Latihan Keselamatan Sosial KWSP (ESSET) di sini hari ini.
Categories: , , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping