Ahad, November 18, 2012


Seperti yang kita semua sedia maklum, malam tadi telah pun berlansung acara gilang gemilang Anugerah Industri Musik (AIM) ke 19.

Acara yang diadakan di Stadium Melawati, Shah Alam tu turut membariskan artis - artis yang Popular dengan kerenah yang pelbagai.

Dengar kata ada artis yang buat hal? Siapa dia dan hal apa pulak yang dia buat? Katanya, artis ni tak dijemput pun ke AIM. Meh kita baca ceritanya dibawah ni:
Kesian la si Abby Abadi yang baru berasa macam nak beragama tetapi sadisnya, kejahilannya dalam bidang agama melampau-lampau. 

Malangnya, manusia bengong seperti dia bukannya nak belajar, sebaliknya nak mengajar kerana enggan diketahui yang dia jahil, bengong, bahlol dan waham!

Kalau kat TWITTER, bukan main lagi dia block orang ni, block orang nu bila kenyataannya disanggah dan dia memang salah serta dibuktikan jahil. 

Bila dah tak ada orang tegur atau cuba perbetulkan kebengongannya itu, maka makin merapu merabanlah dia mengeluarkan pelbagai hukum, laksana tok sami yang hendak memajukan tokongnya agar si tok sami tak perlu lagi keluar bekerja macam orang lain.

Baru masuk PAS, sibuk nak mengeluarkan hukum. Kitab satu benda pun tak pernah belajar. Barangkali kalau diberitakan kepadanya kitab yang paling asas dalam pengajaran tasauf adalah PELITA HATI, barangkali minah sengkek kasih sayang ini akan tergaru-garu kepalanya.

Maklumlah, dia fikir, bila dah masuk dan jadi ahli PAS tu, kira dah tertib dan pelajaran agamanya pun telah ditartilkan. Bila dah isi borang dan selalu duk bersebelahan dengan pemimpin politik PAS, maka ilmunya dianggap telah ditahkikkan.

Kesian orang seperti Abby Abadi....
Nah!!! Inilah akibatnya kalau suka sangat nak membangga - banggakan diri sendiri. Ilmu agama tu tak de la seberapa sangat. Ada pun setakat ilmu budak sekolah tadika. 

Tapi kalau bab nak bangga diri tu, macam dia dah habis 10 tahun belajar kat Universiti Al - Azhar. Yang belajar tinggi - tinggi tu tak de pulak perangai macam dia.

Orang lain, lagi banyak ilmu dia dapat, lagi rendah diri dia depan orang ramai. Bukannya nak ditayang - tayang tak tentu arah!!! Itulah akibatnya bila ikut sangat Parti Angguk Saja tu. Habis semua benda yang dibuat sesat belaka!!! - seterusnya...


Categories: , , ,

2 ulasan:

  1. ABBY ABADI GILA TALAK

    BalasPadam
  2. Ada festival pakaian hijab..Abby tak dijemput ke..ramai artis lain dijemput..

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping