Rabu, November 07, 2012


Kadang - kadang, kita heran jugak dengan sifat retorik puak - puak Pakatan Pembangkang yang memualkan ni. Buat orang menyampah pun ada jugak.

Selama hari ini, diorang sering emndabik dada kata yang diorang ni memperjuangkan Hak Kebebasan Bersuara. Tapi hakikatnya, diorang cakap tak serupa bikin.

Macam tin kosong. Bila ketuk, bunyinya kuat tapi malangnya, isi tarak!!! Setakat mengabihkan masa je ketuk tin bodoh.

Sama jugak macam isu yang dikaitkan dengan Si Nurul Izzah ni. Dia bercakap pun ikut sedap mulut dia je pasal isu Murtad. Tapi bila orang pertikaikan pasal dia, kenapa dia marah?

Masa dia menjawab soalan yang orang tu tanya, adadia fikir pasal kemarahan orang lain terhadap jawapan yang bakal diberikan? Tak de der...

Sekarang bila dah kantoi, dah tak mampu nak jawab, mula la nak saman orang itu dan orang ini sedangkan yang buat salah tu bukan orang lain. Dia sendiri jugak yang buat.

Jadi, itu nak memperjuangkan Kebebasan Hak Bersuara menda kejadahnya!!! Bila yang bersuara tu tak kena dengan diorang, semuanya tak betul belaka. Setakat cakap je pandai, tapi buat tak reti!!! Itu pun, bercakap pun salah. Lagi nak salahkan orang!!! Macam sial!!!

Pesuruhjaya Pas Johor, Datuk Dr. Mahfodz Mohamed berkata, ayat 256 surah al-Baqarah yang menyentuh mengenai tiada paksaan dalam agama hanya tertakluk kepada orang bukan Islam.

Nurul Izzah telah tersalah tafsir ayat Al-Quran itu. lain kali kalau tak tahu bertanya kepada orang yang lebih tahu", kata Pesuruhjaya Pas Johor

Nurul Izzah mentafsirkan bahawa, sudah menjadi dasar Islam yang tidak memaksa sesiapa pun untuk memeluk atau mematuhi ajaran Islam kecuali orang Islam.

"Bagi orang Islam, mahu tidak mahu wajib mematuhi segala perintah Allah SWT dan menjauhi segala larangan-Nya seperti wajib bersolat, berpuasa pada bulan Ramadan dan menunaikan ibadah haji.

"Begitu juga dengan larangan minum arak, berjudi dan berzina," katanya  di sini hari ini.

Mengulas lanjut Mahfodz berkata, bagi orang Melayu yang masih belum beragama Islam, sememangnya mereka tidak boleh dipaksa untuk memeluk Islam.

Categories: , , ,

1 ulasan:

  1. Kalau aku sokong PAS, Dr Mahfodz adalah calon yg aku sokong jd MB PAS utk Johor sbb dia konsisten bela Islam. Mudah juga dapat perkenan Sultan Johor. Bukan main politik. Malu la sikit Din!

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping