Rabu, November 07, 2012



Memang dah tak de cara lain dah diorang ni sebenarnya. Bila dah terjerat macam ni, mula la diorang tunding jari pada orang lain. Walhal yang buat salah tu bukan orang lain. Tapi diorang sendiri jugak!!! Suka sangat buat kerja tak pakai Kepala Otak, banyak pakai Kepala Lutut!!!
KUALA LUMPUR: Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim mendakwa Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) menerima arahan daripada Umno agar mensensasikan isu kenyataan yang dibuat oleh anaknya, Nurul Izzah.


Beliau berkata Umno terdesak sehingga sanggup memainkan isu sensitiviti agama sebagai alat politik.

"Umno terdesak. Saya rasa Jais terima panggilan dari Umno untuk panggil Izzah," katanya ketika ditemui pemberita di Lobi Parlimen.

Jais semalam memberitahu pihaknya mungkin akan memanggil Izzah untuk siasatan lanjut jika sekiranya ucapan Naib Presiden PKR itu sebelum ini bertentangan dan melanggar Majlis Fatwa.

Antarapos cuba mendapatkan reaksi dari Pengarah Jais, Datuk Marzuki Hussin, namun usaha itu gagal apabila kami diberitahu beliau tidak berapa sihat.

Dalam pada itu, Izzah yang juga Ahli Parlimen Lembah Pantai berkata beliau bersedia untuk memberi kerjasama kepada Jais, jika dipanggil bagi membantu siasatan.


Bagaimanapun, beliau menegaskan akan turut sama mengheret akhbar Utusan Malaysia yang padanya bertanggungjawab mensensasikan isu itu.

Difahamkan Izzah kini dalam pertimbangan untuk menyaman media yang kononnya memutarbelitkan kenyataannya sebelum ini.

Untuk rekod, Izzah pada Sabtu lalu menjadi panel sebuah forum anjuran pergerakan Kristian di Subang.

Beliau ketika menjawab soalan lanjutan daripada hadirin yang datang berkata kebebasan memilih agama perlu sama rata, tidak terhad kepada bukan Islam semata-mata.

"Tidak harus ada paksaan di dalam agama.  Bagaimanakah seseorang itu boleh berkata maaf.. ini (kebebasan agama) hanya untuk bukan Melayu. Ia (sebenarnya) harus dilaksanakan sama rata (untuk semua kaum),” Nurul Izzah dipetik sebagai berkata. - Sumber
Categories: , , ,

3 ulasan:

  1. Yang terdesak kaulah Nuar oii,bukan UMNO. Inilah akibatnya bila semua perkara nak kau politikkan.

    Yang celupar anak kau, kau tuduh UMNO plak yang mensensasikan. Tetapi mejadi tanggung jawab UMNO memberitahu rakyat ttg sesuatu yg tidak elok dilakukan oleh pemimpin pembangkang supaya rakyat insaf..

    BalasPadam
  2. Pasti kristian bertepuk tangan gembira sbb org Malayoo bertelagah di sebab kan forum anjuran depa...lps ni akan lebih byk program camni d anjurkan.....Syabas bangsa ku atas usaha kalin menghancurkan bangsa dan agama mu sendiri

    BalasPadam
  3. ORANG ISLAM CERAMAH AGAMA ISLAM DALAM GERAJA!.YANG MENDENGAR TU TEPOK TANGAN. HAJAT MEREKA DAH SAMPAI. KENA BODOH NURUL A/P ANWAR BAHLOL.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping