Rabu, November 14, 2012


Disebalik kontroversi yang menimpa Si Nurul Izzah sewaktu mengadakan Forum didalam gereja baru - baru ini, ada satu lagi isu yang sengaja disembunyikan.

Isu ini sama ada terlepas pandang atau sengaja tidak dijadikan isu utama tak de siapa yang pasti. Tinggal lagi, isu ni pun boleh dikatakan satu isu yang besar.

Dalam forum tersebut, seorang panelis telah menyatakan bahawa golongan Bukan Islam juga  termaktub didalam Hukum Hudud.

Ianya seperti yang telah dipersetujui oleh para cendekiawan terdahulu dimana golongan Bukan Islam juga boleh disabitkan dengan undang - undang Islam tersebut.
“Pendapat ramai cendekiawan pada masa lalu ialah bukan Islam boleh disabitkan dengan undang-undang Islam. Jadi pandangan yang mengatakan bahawa bukan Islam terkecuali daripadanya adalah tidak benar.

“Untuk itu perlunya kita fikirkan semula apa yang kita maksudkan dengan undang-undang Islam ini. Contohnya hudud,” katanya pada forum anjuran Gereja Full Gospel Tabernacle di Subang hari ini yang bertemakan ‘Islamic State: Which version; Who’s responsibility?’ di sini, semalam.

Menurut Farid lagi, hujah yang mengatakan hukum Islam tidak sesuai dilaksanakan di Malaysia kerana mempunyai masyarakat berbilang kaum adalah lemah.

Sebaliknya tegas beliau, sekiranya idea pelaksanaan negara Islam meliputi nilai sejagat seperti berlaku adil kepada penganut agama lain, ianya harus disokong semua pihak.

Namun katanya, undang-undang syariah dalam konteks negara Islam masih belum dapat ditafsirkan secara terperinci untuk pemahaman masyarakat termasuk bukan Islam.

“Dahulu ia seakan-akan biasa di Malaysia ini untuk mengkritik pelaksanaan negara Islam berdasarkan hujah latar belakang masyarakat yang berbilang kaum menyebabkan tidak sesuai untuk melaksanakan undang-undang Islam kepada bukan Islam.

“Konsep pemerintahan berasaskan syariah telah dipersetujui oleh ulama-ulama Islam. Tapi isunya adalah apa makna sebenar yang dimaksudkan syariah? Bagaimana ia ditafsir dan adakah ia bermakna sebuah negara ataupun lebih daripada sekadar undang-undang dan peraturan?

“Sekiranya syariah yang dimaksudkan itu meliputi nilai sejagat dan adil kepada agama-agama yang lain, saya rasa semua orang akan menyokong cadangan sebuah negara Islam,” katanya.
Nah!!! Kenapa isu ini tidak dijadikan isu utama? Dan adakah pihak Merosakkini tu sengaja nak bangkitkan isu yang melibatkan Si Nurul Izzah untuk mendiamkan isu Hudud ni?

Jelas, pihak Merosakkini sengaja tidak mahu memperbesarkan isu berkaitan dengan Hukum Hudud ni untuk mengelak perbalahan diantara DAPigs dan PAS.

Maka, tidak salah kalau kita kata bahawa Si Nurul Izzah tu sebenarnya menjadi mangsa kepada puak - puak DAPigs kerana tidak mahu semua orang berbicara pasal Hukum Hudud.

Tapi, tak heran la kalau puak - puak Merosakkini tu sengaja nak sembunyikan isu Hukum Hudud ni dari pengetahuan orang lain sebab diorang kan lidah Zionis. Yahudi mana nak semua orang tahu perkara yang sebenar. Menipu tu jugak la kerja diorang pun!!!
Categories: , , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping