Rabu, Januari 02, 2013


Pergh!!! Punya la tak lakunya cakap Si Nurul Izzah ni ye sampaikan tak de lansung orang yang ambik serius dengannya. Masih ada lagi orang yang engkar.

Kalau dengan amanat macam tu pun diorang boleh main langgar ikut suka hati diorang, macam mana pulak diorang nak harap rakyat ikut cakap diorang?

Sedangkan apa yang diorang lafazkan sendiri pun tak diikuti dengan perbuatan, memang nampak sangat la yang diorang ni menipu.

Sekadar tau bercakap je nak tolak penyelewengan kuasa dan sebagainya buat apa kalau perlaksanaannya tak serupa apa yang diluahkan. 

Korang bayang la. Bukan sikit - sikit anak tanah yang diorang kaut demi untuk kepentingan sendiri. Berpuluh ribu ekar beb. Pun masih diorang nak menafikannya lagi?

Pun diorang masih lagi nak main sembunyi - sembunyi dengan rakyat? Pun diorang masih nak kata yang diorang ni Bersih dari sebarang rasuah dan penyelewengan?

Baik diorang ludah je kata - kata tu. Apa yang pasti, diorang sekarang dah kantoi. Memang tak guna la Si Nurul Izzah tu buat deklarasi tu dulu. Buat mengabihkan masa je. Tak mendatangkan faedah lansung!!!
Deklarasi PR di Shah Alam yang ditegaskan oleh Naib Presiden PKR, Nurul Izzah kononnya pemimpin PR tidak akan mengambil kesempatan memperolehi tanah-tanah untuk kepentingan diri, kroni dan keluarga akhirnya terbukti hanya omong kosong sahaja.

Paling penting tanah seluas 10,526 ekar yang kini telah menjadi milik Koo Ham dan Kor Ming berlaku selang beberapa jangka waktu selepas PAS terhutang budi dengan DAP berikutan sokongannya terhadap pemimpin PAS sebagai MB Perak. 

Skandal tanah ini merupakan antara yang terbesar dalam abad milenium ini dan tentu sahaja menuntut tindakan konkrit daripada pemimpin pakatan pembangkang khususnya DAP untuk segera bertindak sewajarnya.

Persoalannya sekarang,beranikah DAP memecat pemimpinnya sendiri demi memulihkan semula air mukanya disamping mengembalikan kepercayaan penyokong PR bahawa DAP dan gabungan longgar parti-parti pembangkang itu serius untuk memperjuangkan ketelusan dan anti rasuah ??? 

Jenuhlah menantikan tindakan sedemikian,lagipun kalau DAP berani memecat Koh Ham serta sepupunya itu demi mengurangkan impak negatif terhadap parti tiada ruginya kepada kedua-dua pemimpin DAP yang bersaudara itu.

Tanah beribu ekar sudah dapat,kayu balak pun dapat rembat.
Categories: , , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping