Sabtu, Januari 12, 2013


Haduhai!!! Dari petang tadi, dah berapa banyak blog yang dok pusing cerita ni. Macam - macam dakwaan yang dibuat terhadap puak - puak Pakatan tu.

Kononnya, orang kata puak - puak Pakatan ni melanggar akta perhimpunan. Ada jugak yang kata puak - puak Pakatan ni memang tak sayang anak.

Apa yang diherankan sangat beb. Dah memang itu sifat semula jadi puak - puak Pakatan Haramjadah ni. Nak buat macam mana lagi.

Diorang memang sanggup buat apa saja demi kepentingan diorang sendiri. Termasuk la mempergunakan kanak - kanak dalam himpunan macam ni.

Lagi pun, benda tu dah jadi satu kebiasaan buat diorang. Sedangkan agama pun sanggup diorang jadikan alat untuk berPolitik dan dipermain - mainkan, inikan pulak setakat budak - budak macam ni. Memang 'sedey' sangat la bagi diorang!!!

Ps: Dek kerana ada yang bawak anak tu la yang menjadikan himpunan tadi dapat kumpul seramai 80ribu orang peserta. Kalau tolak budak - budak tu, entah berapa orang je jadinya!!!
Belum pun bermula program Hari Kebangkitan Rakyat di Stadium Merdeka hari ini, para ‘pendukungnya’ dah mula kelihatan melanggar peraturan dan undang-undang yang telah disyaratkan.
Antara perkara paling awal dituntut adalah, janganlah bawa kanak-kanak ke tempat berlangsungnya program berkenaan.
Disamping menyalahi peraturan, ia penting untuk mengelakkan mereka daripada terperangkap dalam situasi yang tidak diingini seperti rusuhan dan sebagainya.
Namun seperti biasa, golongan yang kononnya ingin mempertahankan kedaulatan negara dan mempertahankan integriti mahkamah semua ini, golongan ini jugalah yang merosakkan segala-galanya.
Lihat saja gambar yang dipaparkan.
20000_449452455109302_1171484089_n
Malam tadi di Kampung Baru juga begitu, walaupun cuma ceramah politik, namun jangan ambil mudah kerana risikonya tetap tinggi.
54
Berkali-kali diingatkan, sekiranya berbuat demikian, tindakan boleh diambil terhadap mereka mengikut Subseksyen 31 (1) Akta Kanak-Kanak 2001 iaitu denda tidak melebihi RM20,000 atau dipenjara tidak melebihi 10 tahun atau kedua-duanya jika sabit kesalahan.
Itu satu hal lah, tetapi yang penting keselamatan anak mereka itu. Mungkin mereka bangga berbuat demikian, tetapi mereka lupa nyawa anak mereka tak dijual di kedai ‘spare part!’
Categories: , , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping