Isnin, Januari 28, 2013


Alahai! malang sungguh nasib Si Husam ni ye. Taktik dia untuk memancing undi dari rakyat Kelantan nampak gayanya hanya memakan diri sendiri.

Cubaan dia nak menipu rakyat Kelantan dengan cerekarama pasal telaga minyak di Kota Bharu tidak disambut dengan tangan terbuka.

Sebaliknya, berita yang dicipta oleh Si Husam tu hanya disambut dengan seribu persoalan dari kalangan rakyat. Mereka pun pelik dengan kenyataan dari Si Husam tu.

Kenapa pulak tiba - tiba je Rejim PAS Kelantan nak umum kata di Kota Bharu ada minyak? Kenapa baru sekarang nak umum? Nak pulak selepas pengumuman Perdana Menteri.

Tak ke nampak sangat yang Si Husam tu sebenarnya cuba nak 'cover' malu je sebenarnya. Bukannya dia benar - benar ikhlas nak bagi berita gembira kepada rakyat.

Persoalan sebelum ini pun Si Husam masih belum mampu nak jelaskan kepada rakyat mengenai duit derma Lebuh Raya Kuala Krai ke Kota Bharu.

Sekarang Si Husam ni sendiri yang mencipta persoalan baru. Pun belum tentu dia dapat nak jawab soalan tersebut. Penyudahnya, bukan setakat Si Nik Aziz tu saja yang tak layan dia. Rakyat pun setakat buat lawak je pasal pengumuman dia tu!!!
Husim bin Husam Al-Jamnapari lahir dalam kemewahan. Ayahandanya Husam Al-Jamnapari menjadi billionaire segera selepas menemui telaga minyak di belakang rumahnya di Kota Bharu. 
'Emas hitam' tersebut memancut keluar dari perut bumi semasa Husam Al-Jamnapari sedang mencangkul tanah di belakang rumah untuk menanam pokok kemuncup....

Husim dihantar ke Berlin oleh Husam Al-Jamnapari untuk melanjutkan pengajian di bidan vertarinar bagi meluaskan empayar perniagaan keluarganya dalam bidang ternakan kambing pula.

Namun Husim agak tidak senang dengan segala kemewahan yang diberikan oleh ayahnya. Suatu hari Husim mengirim emel kepada ayahnya...

Terima kasih atas kiriman Ferrari 458 Italia dari ayahanda. Tapi anakanda kurang selesa untuk menggunakan di Berlin kerana kebanyakkan kawan dan pensyarah menggunakan keretapi (tube) untuk ke kuliah.

Tidak sampai 24 jam, Husim menerima balasan emel dari ayahnya Husam Al-Jamnapari...

Kamu jangan memalukan nama baik keluarga kita yang kaya & berharta ni, Husim! Ayah dah bank-in RM50 juta ke dalam akaun kamu pergi beli keretapi kamu sendiri untuk gunakan pergi kuliah!!! - SETERUSNYA...
Categories: , , ,

1 ulasan:

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping