Isnin, Januari 28, 2013


Bahagian akhir: Untuk makluman pembaca, pondok pengajian agama di Kelantan bukan saja terdiri dari pelajar yang berusia seawal 12 tahun, ada juga pondok yang masih kekalkan tradisi menerima warga emas sebagai pelajar.

Dan ada juga golongan dewasa yang ingin menambah ilmu tanpa mengharapkan sekeping sijil atau ijazah. Sekadar menafaatkan Ilmu Islam di usia yang sudah lanjut.

Bertolak dari rumah Si suami, dengan dua buah kereta mereka menuju ke stesen keretapi Kuala Krai. 

Sebaik saja keretapi singgah di stesen, Ustaz Saidi bersama Si suami dan rakannya yang lain terus naik dan berjumpa dengan "master" yang bertugas mengawal selia penumpang. 

Ustaz Saidi bertanya bilik manakah yang digunakan oleh wakil rakyat tersebut, "master" dikatakan menunjukkan bilik di mana wakil rakyat pas itu berada.

Nombor bilik kelas pertama yang digunakan oleh Adun Pas tersebut adalah VIP No 1, koch khas yang selalu digunakan oleh orang kenamaan.

Tanpa membuang masa, menurut Ustaz Saidi, beliau mulanya mengetuk pintu koch beberapa kali namun tiada jawapan dan beliau, Ustaz Saidi mengambil keputusan membuka pintu dengan menendang pintu bilik tersebut.

Sebaik saja pintu bilik VIP No1 terbuka, Ustaz Saidi bersama Si suami dan sepupu beliau, Ahli Jawatan Kuasa Bahagian Pas, Ustaz Fauzi menerpa masuk dan terbukti apa yang selama ini bukan lagi khabar angin, ianya telah mengesahkan bahawa cerita-cerita yang tersebar di kalangan penduduk Pasir Puteh terbukti benar. Isteri kepada Ketua Cawangan Pas berada di atas perut Wakil Rakyat Pas.

Menurut Ustaz Saidi, beliau tidak dapat menahan marah begitu juga dengan Hj Fauzi maka sebiji penampar hinggap di kedua pipi pasangan yang sedang asyik masyuk melakukan dosa besar. 

Ketika itu Wakil Rakyat Pas sudah terkedu, menangis minta dilepaskan, menangis memohon maaf di atas perbuatan terkutuk, begitu juda dengan isteri ketua cawangan pas tersebut. Bagaikan dirasuk hantu, melolong memohon ampun kepada Sang Suami yang hanya mampu menitiskan airmata.

Si suami bagaikan terpaku, terpinga tanpa kata dan tak mampu berbuat apa-apa, menurut Ustaz Saidi, yang melihat kejadian itu bukan beliau seorang, bukan Hj Fauzi bersamanya sahaja malah saksi yang datang bersama mereka juga melihat kejadian yang memalukan bagi seorang Wakil Rakyat Pas dan isteri kepada ketua cawangan pas. 

Malah lebih dari itu, penumpang yang ada berdekatan dengan bilik tersebut juga melihat peristiwa yang amat hina bagi seorang yang kononnya pejuang parti yang mengguna pakai nama ISLAM.

Saksi utama, Ustaz Saidi terkilan bila melihat Sang Suami yang hanya alirkan airmata, tak mampu memarahi isterinya dan jauh sekali untuk melepaskan geram kepada Wakil Rakyat Pas tersebut. 

Janji untuk ceraikan kiranya beliau melihat sendiri isterinya dengan orang lain juga hilang begitu saja. Longlai dan lemah keluar dari keretapi menuju ke kereta mereka. Meninggalkan Ustaz Saidi dan Hj Fauzi uruskan masalah tersebut.

Tambah Ustaz Saidi, bilik dalam koch VIP No1 umpama bilik penganting baru, pakaian kedua pasangan mungkar berselerak dan isteri ketua pas cawangan hanya mampu menutupi tubuh bogelnya dengan sehelai tuala yang berwarna merah. - seterusnya...

Ps: Moral cerita ni ialah - Kalau betul apa yang didedahkan oleh Ustaza Saidi ni tak benar, kenapa ADUN tu tak ambik tindakan?

Sebelum ni, ADUN tu kata dia tak nak ambik tindakan sebab dah nak dekat Pilihan Raya. Rasanya dah setahun lebih cerita ni didedahkan. Takkan la dia takut lagi kot!!!
Categories: , , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping