Khamis, Januari 31, 2013


Wohoo!!! Tinggi betul cita - cita Si Nurul Izzah ni rupanya ye. Sejak keluar dari peti sejuk ni, macam - macam benda dia nak buat. Macam - macam idea mencurah dari kepala dia.

Semua tu dia buat untuk menonjolkan diri dia balik dalam kancah Politik kat Malaysia ni. Bukannya sebab dia nak sangat berjuang untuk rakyat.

Terbaru, dia kata dia nak memperjuangkan Hak Wanita dan menggesa agar wanita memainkan peranan lebih penting dalam Politik tempatan.
KUALA LUMPUR 30 Jan: Wanita digesa ke hadapan untuk membuat perubahan dalam lanskap politik negara, kata Naib Presiden KEADILAN, Nurul Izzah Anwar.
“Wanita perlu bersama-sama buat perubahan menuju Malaysia yang lebih selamat dan baik untuk rakyat, bukan kroni,” katanya.

Menurutnya, Pakatan Rakyat bukan sahaja akan membuat perubahan, malah akan turut mempertahan hak wanita.
Ahli Parlimen Lembah Pantai itu berucap pada majlis makan malam mengutip dana menjelang Pilihan Raya Umum ke 13 (PRU 13) di Dewan Himpunan Cina Kuala Lumpur-Selangor, malam tadi.
Dalam majlis yang dihadiri kira-kira 1,000 itu, KEADILAN Lembah Pantai menerima sumbangan sebanyak RM25,000 untuk program Mykasih.
“Program Mykasih bagi membantu wanita Lembah Pantai. Ia merupakan satu subsidi yang lebih efisyen untuk memberi bantuan terus kepada para ibu,” kata Nurul Izzah.
“Setiap ibu dapat RM80 yang dimasukkan terus ke akaun bank mereka dengan syarat ada anak bersekolah dan mereka turut mengikuti kelas yang mendidik mereka untuk menambah pendapatan,” jelasnya.
Huh! Ada hati dia nak jadi pejuang wanita yek. Baru sekarang dia nak memperjuangkan Hak Wanita? Kenapa tak sebelum ini dia buat benda tu?

Selama hari ini, Hak Wanita ni tak terjaga ke? Apa, Si Nurul Izzah ni lupa ke yang wanita memang merupakan tulang belakang Negara sejak dulu lagi?

Tu pun diorang masih jugak nak nafikan ke? Masih jugak diorang tak dapat nak terima hakikat yang sebenarnya diorang la yang memburukkan imej wanita ni.

Sudah la Nurul!!! Tak payah la nak buang masa jadi pejuang itu ini. Orang dah bagi dia tempoh yang cukup untuk membuktikan diri dia kepada rakyat.

Dah 5 tahun rakyat bagi dia tanggungjawab untuk menjalankan amanah terhadap rakyat. Tapi malangnya, itu pun dia tak reti nak jaga. Itu pun dia tak reti nak buat.

Jangan ingat dengan cara ini rakyat akan lupa semua benda yang dia dah buat. Jangan ingat rakyat akan lupa kontroversi yang dia timbulkan bagi membenarkan Melayu keluar dari Islam. Jadi, tak payah la buat kerja tak berfaedah macam ni!!! - seterusnya...
Categories: , , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping