Berita Pahang

Jumaat, Januari 25, 2013


Huh!!! Memang dua - dua pemimpin ni GAGAL jadi ketua. Dua - duanya cakap tak serupa bikin. Cakap pandai, tapi kerja tak reti buat.

Kalau di Selangor, Si Khalid Gagap tu menjadikan isu air sebagai modal untuk dia berpolitik. Tapi lain pulak yang dibuat oleh Si Tokong Biawak tu.

Dia pulak menjadikan isu air sebagai kantung untuk memberi kekayaan kepada kroni - kroni dia biar pun rakyat sendiri yang terpaksa tanggung azab.

Dari sumber yang diterima menyatakan bahawa Si Biawak ni nak naikkan tarif air tak lama lagi. Sumber tersebut juga turut mempersoalkan mengenai perkara tersebut.

Soalnya, kenapa di Selangor Rejim Pakatan tu boleh bagi air percuma sedangkan di Pulau Pinang diorang tak mampu nak buat?

Walhal, di Pulau Pinang, perbadanan air negeri tu dibawah bidang kuasa Rejim DAPigs sendiri. Lain pulak dengan Selangor dimana SYABAS yang menguruskan air.

Jadi, tak mustahil kalau Rejim DAPigs Pulau Pinang nak bagi air percuma kepada rakyat sebab ianya dibawah kuasa mereka. Tapi soalnya, kenapa diorang tak bagi?

Yang herannya, diorang bukan setakat tak bagi air percuma, malah diorang nak naikkan pulak tarif tersebut. Tak ke macam GAMPANG perangai puak - puak DAPigs ni.

Jadi, diorang tak boleh la nak marah bila ada pihak yang mengaitkan kenaikkan tarif air tersebut dengan sumber yang dinyatakan dibawah ni. Semua ni bukan salah orang lain. Tapi salah diorang sendiri jugak!!!
Lepas ni duit rakyat Pulau Pinang pun akan mengalir sederas air jugak sebab baru-baru ni Ketua Menteri dengan bangganya mengumumkan kenaikan tarif air yang baru...

Ish, lepas ni aku kena catu air kat rumah aku. Setiap orang dalam rumah just boleh mandi sekali sehari je. Minum pun sekadar memenuhi tuntutan wajib atas nasihat Kementerian Kesihatan - 8 gelas sehari.

Walaupun aku orang Penang, tapi aku tak bodoh OK! Membazir amalan setan. Lim Guan Eng cuba memperbodohkan rata-rata rakyatnya. Apa dia ingat rakyat jelata tak reti tengok Annual Report ke?

Jom kita tengok apa yang Ketua Menteri Pembohong (LGE) tu cuba sembunyikan sampaikan harga air rakyat Penang pun dah jadi macam harga kopi kat Starbucks. 

Nampak tak kenapa tarif air naik? Semua tu adalah onar oleh DAP pembohong sebab semata-mata nak bayar elaun pengarah PBA.Elaun depa 'koi' dok naik, pastu dok cekik darah rakyat niri. Senget! 
Lepas ni rakyat Penang akan mandi sekali sehari semata-mata nak bagi makan kat Ketua Menteri Pembohong. Kesian kat rakyat yang sedia susah la ni. Dah la duit takdak. 
LGE memang nak membebankan semua orang. Bagi duit raya pakai duit judi. La ni duit yang hasil titik peluh nak kena bayar duit air pulak. Sabarlah wahai rakan seperjuangan. - Seterusnya...
Categories: , , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Yang Lain

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping