Isnin, Januari 28, 2013


Hah!!! Cerita ni ajaib sikit beb. Tak pernah lagi kita jumpa wakil rakyat yang suka buat kerja birah macam ni. Dah tak de kerja sangat dah nampak gayanya.

Uniknya cerita ni, wakil rakyat tu bukan sorang je yang telah berjaya dikantoikan secara terang - terangan. Tapi satu keluarga. Anak beranak memang suka mengintai ni.

Mula dari Bapak sampai la ke anak. Sama je perangainya. Ingatkan mak lain la sikit. Tapi rupanya mak pun dua kali lima, lima kali dua je.

Sebelum ni kita dah dengar pengakuan dari Si Ketua Penipu tu sendiri. Dia kata dia nak beralih arah dan keluar dari kubu kuat dia di Permatang Pauh.

Ramai yang meramalkan, Si Ketua Penipu tu dah hilang sengat dia kat kawasan tu sebab kehilangan 'orang kuat' dia tak berapa lama dulu.

Mungkin sebab tu la dia nak cabut lari. Dah tak de orang yang dia boleh harapkan untuk memastikan yang dia tetap kekal berkuasa dikawasan tu.

Kemudian kit dengar jugak khabar angin yang mengatakan bahawa anak dia pun nak ikut jejak langkah dia. Anak dia tu pun dok sibuk cari kawasan lain.

Dalam masa yang sama, Si Anak tu pulak dok cari kambing hitam yang paling sesuai untuk dijadikan ganti dia dikawasan Lembah Pantai. Nanti senang la dia bagi alasan.

Kalau rakyat pertikai kenapa dia nak cabut lari, dia akan cakap la semua tu ketetapan parti. Parti nak letak calon lain. Dia tak boleh buat apa - apa.

Hakikatnya, memang dia tak buat apa - apa pun. Sebab tu la rakyat dikawasan dia sendiri pun dah naik menyampah dengan perangai buruk dia!!!

Sekarang, dengar jugak cerita pasal Si Ibu pulak yang tengah mengintai kerusi mana yang dia nak bertanding. Sebagai Presiden, dia kena la cari kerusi yang selamat.

Kalau dah semua pakat cari kerusi selamat, apa barang beb. Semua orang pun boleh buat. Kalau berani, cari la kerusi yang memang diorang tak pernah menang sebelum ni.

Kalau dia bertanding dikawasan macam tu, rakyat pun 'respect'. Kalau diorang memang, sokongan rakyat akan bertambah. Kalau diorang kalah pun, rakyat puji keberanian diorang. Tapi, kalau setakat cakap je baik tak payah!!! Buat mengabihkan masa je!!!
Katanya Anwar akan lari di Nibong Tebal dalam PRU-13, akibat tidak yakin lagi mendapat sokongan di kawasan sendiri.  
Tetapi, di Nibong Tebal juga, nampaknya Anwar tidak berapa yakin.  Dengan ceramahnya yang semakin kurang mendapat sambutan, Anwar sudah benar-benar tertekan.  
Justeru, Anwar terus merayau-rayau mencari kawasan yang sesuai untuk bertanding.

Isterinya, Wan Azizah  pula tidak boleh bertanding kerusi Parlimen kerana meletak jawatan sebagai MP Permatang Pauh pada 2008 untuk memberi laluan untuk Anwar. 
 
Namun, dalam kenyataan beliau baru-baru ini, Wan Azizah ada menyuarakan hasratnya untuk bertanding kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN). Soalnya, di mana? - seterusnya...
Categories: , , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping