Rabu, Februari 06, 2013


Nah!!! Sebelum ini, SH dah dedahkan bahawa Si Foolziah tu bakal cabut lari dari terus bertanding di Parlimen Kuantan dalam PRU akan datang.

Dari satu sudut, ramai yang beranggapan Si Foolziah tu bakal bertanding di Sabah memandangkan negeri itu lebih jauh didahulukan dari pengundinya di Kuantan.

Mana tidaknya, Si Foolziah tu sekarang ni dok sibuk mempertikaikan mengenai isu RCI Sabah sedangkan pengundi - pengundi dikawasannya dibiarkan terpinggir begitu sahaja.

Perkara ini diakui sendiri oleh masyarakat di Kuantan. Cerita ni bukan saja - saja SH nak buat. Tapi perkara yang sama turut didedahkan oleh pihak NST baru - baru ini.

Dalam artikel yang bertajuk "Noisemakers dont't impress voters" jelas memaparkan pandangan rakyat dikawasan Kuantan itu sendiri secara terang - terangan.

Bagi mereka, Si Foolziah tu sepatutnya lebih menumpukan kepada pengundi dikawasannya sendiri dan bukan menyibuk tak tentu arah dikawasan orang lain.
"Fuziah should focus on us, the Kuantan voters who have supported her in the last general election," said Wan Nor Asiah Wan Sulaiman, a 40-year-old beautician based in Kuantan.
("Fuziah sepatutnya memberi tumpuan kepada kami, pengundi Kuantan yang telah menyokongnya dalam Pilihan Raya yang lalu," kata Wan Nor Asiah Wan Sulaiman 40, seorang pengamal kecantikan di Kuantan.)
Bukan setakat itu sahaja. Malahan Si Foolziah ini jugak turut mengakui bahawa kebanyakkan pengundi dikawasannya hanya tahu mintak duit je kerjanya.
Fuziah had also admitted to having bitter experiences with her constituents -- she claimed that some of them were only interested in getting financial assistance from her.
(Fuziah jugak mengakui mengalami pengalaman pahit dikawasannya -- beliau mendakwa kebanyakan dari mereka hanya berminat untuk mendapatkan bantuan kewangan dari beliau.) 
Pergh!!! Itu pun dia nak berkira ke? Rakyat datang mintak bantuan kewangan pun dia nak kedekut? Apasal? Dia tak boleh ikut macam Si Mak Lampir Ampang tu ke?

Kalau tengok Si Mak Lampir tu, baik dia melampau - lampau la pulak. Siap tolong orang beli kereta guna nama dia. Bukan satu, bukan dua. Tapi tujuh bijik beb!!!

Namun, persoalannya, adakah itu yang membuatkan Si Foolziah ni mahu angkat kaki dan cabut lari dari terus mengekalkan kerusinya di Kuantan?

Adakah hanya sebab rakyat selalu datang jumpa mintak bantuan kewangan pun dia dah bosan dan nak cari tempat lain? Huh! Pemimpin apa kalau macam tu.

Memang sah la Si Foolziah ni seorang yang tak bertanggungjawab. Nak jaga rakyat sendiri pun dia malas, inikan pulak nak jaga benda lain!!! Jadi, kesimpulannya mudah. Si Foolziah ni tak layak untuk jadi wakil rakyat!!! - seterusnya...
Categories: , , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping