Jumaat, Februari 22, 2013


RAKYAT Malaysia tidak perlu risau dengan kejatuhan harga emas kerana ini adalah masa terbaik untuk membeli barang kemas bagi tujuan perhiasan mahu pun sebagai aset simpanan dan pelaburan.

Pengarah Urusan Habib, Datuk Meer Habib berkata, harga emas tidak akan turun disebabkan faktor domestik seperti pilihan raya kerana ia bergantung kepada harga antarabangsa serta disokong permintaan terhadap barangan itu oleh masyarakat seluruh dunia.

Menurutnya, harga emas tidak ditentukan melalui harga barang kemas semata-mata tetapi turut dinilai sebagai instrumen kewangan oleh sesetengah institusi perbankan seperti Bank Negara Malaysia.

“Sekarang adalah masa paling sesuai untuk melibatkan diri dalam pemilikan emas kerana kepelbagaian potensinya.

Sejak 12 tahun lalu, harga emas mencatatkan peningkatan dengan pertumbuhan baik setiap tahun,” katanya pada majlis pelancaran Koleksi Oro Italia 916 Habib di Kuala Lumpur, semalam.

Untuk memenuhi pasaran tempatan, Habib menghasilkan emas berlian dengan teknologi tinggi dan rekaan cantik melalui pelancaran koleksi tersebut.

Semalam, harga emas dicatat pada AS$1,560 (RM 4,854) setiap 28.35 gram berbanding tahun lalu di mana emas mencatatkan harga setinggi AS$1,945 (RM6,052) bagi setiap 28.35 gram.

Meer berkata di samping emas, Malaysia adalah lokasi terbaik untuk memiliki berlian kerana ia tidak dikenakan cukai serta harga munasabah. - seterusnya...
Categories:

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping