Sabtu, Februari 23, 2013


Huh! Jangan sesekali Si Nik Aziz tu ingat bahawa keceluparan mulut dia menghina rakyat Malaysia sebagai 'Haiwan Peliharaan' akan dapat benam isu kalimah Allah ni.

Si Nik Aziz ni perlu ingat. Mulut dia mungkin celupar, sifat dia mungkin sombong dan angkuh. Tapi rakyat juga tidak akan lupa keangkuhan dan kebiadapan DAPigs.

Selama hari ini, DAPigs sering menjadikan Islam sebagai musuh. Mereka secara terang - terangan menghina Islam. Dan perkara itu telah membangkitkan kemarahan rakyat.

Jadi, andai kata Si Nik Aziz ni sengaja nak cetuskan provokasi supaya rakyat tidak mempertikaikan pendirian PAS bersama Pakatan, lupakan saja. 

PAS akan tetap jugak dianggap sebagai Pak Angguk Saja sebab masih kekal dengan DAPigs. Apa gunanya mereka mendabik dada kata diorang pejuang agama kalau masih lagi jadi pencacai kepada puak - puak Kafir Harbi Laknat tu!!! Buang masa je!!!
KUALA LUMPUR: Ketika PAS dan DAP berterusan bertelagah mengenai penggunaan kalimah Allah untuk bible versi Bahasa Melayu, rakan sekutunya PKR mengambil langkah berpeluk tubuh.
Tanpa sebarang usaha untuk menamatkan kemelut, tindakan PKR yang diterajui Datin Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail sebagai presiden yang lebih banyak berdiam diri, juga menimbulkan tanda tanya.
Banyak anggota akar umbi parti gabungan pembangkang bingung dan mempersoalkan kesepakatan yang kononnya utuh yang dicapai PAS, PKR dan DAP.
Selepas siri bantahan penggunaan kalimah Allah oleh Timbalan Mursyidul Am PAS Datuk Dr Haron Din, kini Ketua Dewan Ulama PAS Datuk Harun Taib juga bernada sama bahawa penggunaan kalimah Allah dalam kalangan bukan Islam tidak harus dibenarkan.
Persoalannya, apakah sebenarnya yang tersirat di sebalik kekerasan Pengerusi DAP Karpal Singh yang bersungguh-sungguh mahu menggunakan kalimah Allah dalam bible versi Bahasa Melayu dan di mana peranan PKR untuk meredakan ketegangan yang tercetus di antara dua rakannya?


Karpal berkeras

Karpal berkeras mempertahankan keputusan yang dibuat pakatan pembangkang yang diwakili Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang, Penasihat DAP Lim Kit Siang dan Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim pada 8 Januari lepas bahawa penggunaan kalimah Allah boleh digunakan oleh penganut Kristian dengan syarat ia tidak disalahgunakan.
Mengulas perkara itu, Anuar Shaari, bekas setiausaha sulit ketua pembangkang berkata PKR tidak akan berani menyanggah pendirian DAP termasuk untuk menggunakan kalimah Allah kerana bermatlamat untuk meraih sokongan pengundi bukan Islam.
“Semua orang tahu PKR amat memerlukan DAP dan bagi PKR, PAS hanyalah parti sampingan di dalam pakatan pembangkang. Pada saya PKR punya pendirian menyokong DAP.
“PKR lebih rela mengambil hati orang bukan Islam dan tidak mempedulikan sentimen pengundi Islam. Itu sebabnya PKR tidak membantah apa sahaja yang dilakukan DAP,” katanya ketika dihubungi Bernama di sini hari ini. - seterusnya...
Categories: , , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping