Sabtu, Februari 02, 2013


Huh? Woot... woot...!!! Ini satu berita gempar ni. Katanya Si Mat Syabun tu tak nak bertanding dalam PRU yang akan datang? Betul ke?

Adakah ini salah satu daripada taktik meraih simpatai seperti mana yang digunakan oleh Hadi Awang sebelum ini untuk menarik sokongan?

Soalnya, kenapa pulak dia tak nak bertanding? Atas sebab? Kononnya, kenyataan tersebut keluar sendiri dari mulut Si Mat Syabun tu melalui Astro Awani:
Mat Sabu umumkan dalam Astro Awani pagi tadi bahawa beliau tidak akan bertanding PRU13 ?

Bagaikan sudah dijangka bahawa Timbalan Presiden Parti Pas yang menang kerana nasib bakal tidak menjadi calon pada mana-mana PRU selagi beliau hidup. 
Menurut sumber, kiranya nama Mat Sabu dicalonkan walau apapun jawatan dalam parti yang dipegangnya ketika itu maka nasib Mat Sabu bakal dikuburkan oleh pengundi dengan mudah.

Bala yang dipikul oleh Mat Sabu ini dikatakan kerana peristiwa tangkapan beliau dengan isteri orang dalam bilik Hotel Perdana Kota Bharu suatu ketika dulu. 
Walaupun beliau menang kes tersebut namun keputusan Hakim ketika itu tidak tertulis secara rasmi bahawa beliau BUKAN KHALWAT tetapi keputusan Hakim hanyalah berdasarkan lapuran pegawai Jabatan Agama Islam Kelantan tersilap tulis nama bilik.
Huh! Dia tak nak bertanding sebab teknikal tu aje ke? Tak mungkin!!! Mustahil Si Mat Syabun tu nak tolak tuah memandangkan dia sekarang ni dia berjawatan besar.

Dulu boleh la dia tolak sebab dulu dia setakat pencacai je. Sekarang dah berubah. Pencacai dulu dah jadi Timbalan Presiden. Bukan calang - calang wo!!!

Nak pulak sekarang ni dia dah ada seorang 'Abang Besar'. Jadi, tak masuk akal la kalau Si Mat Syabun tu nak tolak tawaran sebagai calon Pilihan Raya Umum.

Lagi pun, macam mana dia nak jadi pejuang Komunis kalau dia tak jadi wakil rakyat? Nanti tak de peluang la dia nak mempengaruhi rakyat dengan fahaman sesat tu. Rugi la dia jadi Timbalan Presiden PAS kalau macam tu!!! - seterusnya...
Categories: , , ,

3 ulasan:

  1. kenapa muka dia babi ?? hik !!

    BalasPadam
  2. Macam mana nak bertanding,tidak ada kawasan yang diperuntukkan kepada beliau.Di Ktan PAS tak mahu orang luar bertanding,di Kdah senerio serupa,di Png tempat asal beliau tidak ada kawasan selamat dan di negeri-negeri lain kalau bertanding confirm bungkus,maka terpaksalah membuat kenyataan tidak bertanding.

    BalasPadam
  3. Betullah muka mat sabun mcm babi kalau sekali pandang. Dua kali pandang macam URKO pulak. Camna tu......?

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping