Jumaat, Februari 22, 2013


Hah! Ini apa hal pulak ni? Kenapa pulak ada orang nak saman akhbar Sinar Harian tu? Apa salah yang diorang dah buat sebenarnya? Ahah! Ini kisahnya.

Sebelum ini, dah banyak kali dah akhbar Sinar Harian tu dikantoikan oleh puak - puak Pakatan Haramjadah kerana tersalah membuat laporan secara terang - terangan.

Tapi, sampai ke hari ini masih tidak ada pihak yang berani ambik tindakan terhadap akhbar tersebut. Persoalannya, kenapa diorang tak buat macam tu?

Kenapa mereka hanya menumpukan perhatian terhadap Utusan untuk dikenakan sebarang tindakan? Kenapa dengan akhbar lain diorang tak saman?

Sama macam isu berkaitan dengan LGBT, sokongan terhadap keselamatan Israel dan sebagainya. Akhbar Sinar Harian tu pun buat laporan yang sama.

Jadi, sekarang ni, kita tanya semula puak - puak Pakatan Haramjadah ni. Kalau betul la Majlis Syura tak sebut lansung pasal hal ini, kenapa diorang tak ambik tindakan? 
BESUT: Setiausaha Majlis Syura Ulama’ PAS, Ustaz Nik Muhammad Zawawi Nik Salleh menafikan laporan akbar Sinar Harian 20 Februali lalu yang memetik beliau sebagai berkata 'ramai calon PAS digugurkan' pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) nanti .



Menurut Zawawi, beliau tidak pernah mengeluarkan kenyataan sebegitu kepada akhbar bahasa Melayu itu dan beranggapan kenyataan beliau telah disalah petik oleh akhbar itu.

“Saya menafikan ramai calon PAS digugurkan bertanding pada pilihan raya (PRU13) kali ini. Saya ulangi tidak timbul sama sekali ramai calon PAS digugurkan kerana mereka (calon) telah menepati syarat di peringkat kawasan lagi. 

“Cuma laporan akhbar Sinar Harian itu…saya hendak menafikan sama sekali dan saya tidak pernah sebut istilah sebegitu (ramai calon PAS digugurkan)," katranya.

Beliau berkata demikian selepas merasmikan program Himpunan Semarak Hijau ke Putrajaya Muslimat PAS Terengganu dengan tema “Satu Misi, Satu Energi, Satu Hati” di Dewan Haji Salleh, Kampung Alor Lintah, Besut, hari ini.

Sinar Harian pada 20 Februari lalu meletakkan tajuk 'Ramai calon PAS Gugur' di muka hadapan akhbar itu.
Setakat berani nak saman Utusan je buat apa? Nampak sangat la agenda diorang sekadar nak memburuk - burukkan media yang cukup mesra dengan rakyat untuk menutup kebenaran dari didedahkan. Itu je tujuan diorang. Bukannya ada tujuan lain!!! - seterusnya...
Categories: , , ,

1 ulasan:

  1. I love this blog, but I'm not so good at speaking English, so I can only say this with this blog.

    this blog, I'm learning to create a blog.
    and I want to share an interesting game http://www.centplay.com/affiliate/cash_4953/

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping