Khamis, Mac 14, 2013


Apa? Si Khalid Gagap tu kata dia nak bubarkan Dewan Undangan Negeri dalam bulan ni? Tak sabar betul dia nak kalah ye sampai tak menyempat - nyempat la pulak.

Dengar kata, puak - puak Rejim Pakatan Selangor tu dah ada tarikh untuk diorang membubarkan Dewan Undangan Negeri dan buat Pilihan Raya lebih awal.

Gamaknya, Si Khalid Gagap dan anggota Rejim Pakatan Selangor ingat rakyat Malaysia ni semuanya tak de maklumat.

Taktik tu sebenarnya tak lebih dari sekadar nak buat gempar je. Saja diorang nak ugut Kerajaan Pusat untuk buat Pilihan Raya lebih awal sebelum dibubarkan secara automatik.

Hakikatnya, bukan diorang tak tau pasal Perlembagaan Persekutuan. Saja je diorang buat tak tau dengan niat untuk memperbodohkan rakyat. Bukannya diorang ada niat lain.

Realitinya, hak untuk mengadakan Pilihan Raya ni adalah hak SPR, bukannya hak Kerajaan Pusat atau Kerajaan Negeri. Benda tu diorang sendiri tau. Memang itulah realitinya.

Waima diorang bubarkan DUN lebih awal dari tarikh yang sepatutnya, ianya takkan memberi apa - apa makna. Tak membawa sebarang perubahan pun. 

Jika ikut perundangan, SPR masih ada 60 hari untuk mengadakan Pilihan Raya. Tak kira sama ada peringkat Negeri atau Persekutuan.

Jadi, tak payah la Si Khalid Gagap dan anggota Rejim Pakatan Selangor nak buat kerja bodoh dan nak menipu rakyat. Rakyat Malaysia ni semuanya cerdik - cerdik belaka. Kecuali la kalau pencacai - pencacai diorang. Yang itu memang jenis manusia tak de otak!!!
Categories: , , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping