Isnin, Mac 18, 2013


Itu je selayaknya bagi manifesto puak - puak Pakatan Haramjadah ni. Memang nampak sangat yang diorang tu tak mampu nak buat satu hapah pun.

Bayangkan. Punya la kemaruk diorang nak tabur janji pada rakyat sampai keluar manifesto sebelum waktunya. Bila dah kena bidas, baru menggelupor nak buat pembetulan.
SHAH ALAM - Pakatan Rakyat (PR) mungkin akan membuat beberapa penambahbaikan manifestonya bertemakan Pakatan Harapan Rakyat, yang dibentangkan bulan lalu, susulan maklum balas rakyat dari seluruh negara, kata Naib Pengerusi DAP, M. Kulasegaran.



"Kita nampak ramai rakyat di seluruh negara memberi pandangan mereka," katanya.


Walaupun masih di peringkat perbincangan, antara penambahbaikan yang akan dilaksanakan dalam 100 hari pentadbiran pembangkang adalah menyelesaikan isu kad pengenalan merah, biru dan rakyat yang tidak memiliki sijil kelahiran.

"Ini masalah yang amat rumit pada hari ini di mana lebih 300,000 orang dalam keadaan ini," kata beliau yang juga Ahli Parlimen Ipoh Barat.

Manifesto PR yang dibentangkan bulan lalu menggariskan empat teras utama iaitu Rakyat Bersaudara, Ekonomi Rakyat, Kesejahteraan Rakyat dan Kerajaan Rakyat.

Manifesto ini adalah sebahagian daripada kandungan Buku Jingga yang dilancarkan perikatan itu pada tahun 2010.
Dah keluar manifesto masih nak buat pembetulan lagi? Kalau masih perlu penambahbaikan, buat menda jadahnya diorang keluarkan manifesto tu hari tu?

Kalau masih banyak lagi penambah baikan yang perlu dilaksanakan, tak payah la keluarkan manifesto tu. Simpan je la dulu. Dah siap semua baru keluar.

Ini tidak. Gara - gara nak memancing undi dikalangan rakyat, diorang hidangkan makanan mentah. Bila rakyat marah dan pertikai, baru diorang nak pergi masak.

Lebih kurang begitu la perumpamaannya. Bila orang datang suruh tambah itu ini, diorang pun tambah. Tambah pulak pakai pensil. Balik boleh padam.

Macam tu ke yang diorang kata diorang tu telus sangat dalam bab nak memerintah Negara? Belum pun memerintah, dah start menipu rakyat. Keluar manifesto, lepas tu pinda.

Macam mana diorang nak buat keputusan apabila ada sesuatu isu timbul dikemudian hari? Adakah diorang akan kata, 'Itu tak pe. Nanti kita akan pinda'.

Nak jadi Kerajaan menda kejadahnya kalau macam tu. Asyik - asyik nak pinda itu ini je kerjanya, sampai ke sudah la tak jadi apa!!! Sekadar menipu rakyat boleh la!!! Itu pasal la orang panggil diorang 'PENIPU RAKYAT'!!!
Categories: , , ,

2 ulasan:

  1. JANJI MENANG JE,AKU AKAN TIPU RAKYAT ITU LAH SLOGAN PR....

    BalasPadam
  2. Manifeso blh padam dan tukar lain, tulis pakai pancil kah kah kah. Memang lawak punya pakatan haramjadah. Depa ingat senang nak tadbir negara. Kah kah kah. Depa bukan nya minat nak bantu rakyat, yang depa ingat nak samun hasil negara. Memang penyamun sungguh. Hasil usaha kerajaan UMNO BN memajukan negara mereka nak take over pulak. Keparat sing cakap stap over my dead body first.
    Kah kah kah he he he ada hati nak tadbir negara.!

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping