Khamis, Mac 14, 2013

Tengok Muka Pun Tau. "Blur" je 24 jam!!!
Bagi sesiapa yang mempertikaikan pasal Si Nurul Izzah ni mengenai isu - isu teknikal, jelas diorang memang tak faham dengan perangai dia.

Mungkin, mereka masih belum masak dengan sifat semulajadi Si Nurul Izzah tu. Tapi, SH tak salahkan diorang jugak sebab semua ni bukan sebab diorang.

Sebaliknya, Si Nurul Izzah tu yang buat hal. Dia yang jarang tunjuk muka. Tu pasal la orang tak berapa nak kenal sangat dengan dia ni.

Hakikatnya, Si Nurul Izzah tu satu hapah pun dia tak tau. Dia tu setakat jadi wakil rakyat patung je. Bab lain dia bukannya reti. Tu pasal la dia tak buat kerja untuk rakyat.

Sebab tu kepala otak Si Nurul Izzah tu susah nak kenal pasti fungsi sesuatu badan organisasi. Dia jadi wakil rakyat pun atas ehsan Papa dia je. Bukan sebab kredibiliti diri dia sendiri.

Jangan cerita la pasal fungsi dan bidang tugas Polis. Nak suruh dia bezakan tugas seorang penipu dengan wakil rakyat pun dia tak tau. Inikan pulak soal yang besar macam ni.

Mana tidaknya. Orang suruh dia senaraikan khidmat masyarakat yang dah dibuat kepada rakyat. Dia cerita pulak pasal dia buat program ceramah dan demonstrasi jalanan.

Apa kejadahnya program ceramah dan demonstrasi tu boleh membantu rakyat? Tak mendatangkan faedah lansung benda yang dia buat tu.

Itu baru pasal tugas dan tanggungjawab sebagai seorang wakil rakyat. Pun dengan mudah dia boleh jadi keliru. Jadi, nak harap dia tau tugas Polis ni, lagi la dia tak mampu.

Satu lagi contoh ialah mengenai Melayu. Dia ingat Melayu ni semuanya sama. Padahal, Melayu di Semenanjung Malaysia ni berbeza dengan Melayu di Indonesia atau Singapura.

Suka - suka hati dia je nak menghalalkan Melayu kat Malaysia bebas untuk memilih agama mereka sendiri sedangkan Perlembagaan dah sebut Melayu Malaysia ni semuanya Islam.

Takkan la benda itu pun dia tak tau nak beza kot? Bila orang kutuk, dia marah. Bila orang kata dia bodoh, ada pencacai - pencacai dia kecam kita balik.

Tapi kalau hakikatnya Si Nurul Izzah tu memang tak tau apa - apa, nak buat macam mana? Dia memang Bodoh, nak kata apa lagi? Terima je la. Dah memang itu jenis pemimpin yang diorang pilih. Sekarang, sendiri bikin, sendiri tanggung la!!!
KUALA LUMPUR 13 Mac - Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Nurul Izzah Anwar disindir kerana tidak dapat membezakan antara Pasukan Polis Hutan (PPH) dan Pasukan Gerakan Am (PGA). 
Merujuk sedutan rakaman ceramah berkenaan di YouTube, Ahli Parlimen Lembah Pantai itu seolah-olah keliru apabila bercakap tentang PPH dan PGA serta kaitannya dengan insiden pencerobohan pengganas dari Sulu di Sabah. 
''Masalahnya ialah masalah struktur. Semua polis itu ramai, kebanyakan besar dihantar jadi polis hutan, 'General Operations Force' (PGA) untuk lawan komunis dulu. 
''You do not need 'General Operations Force' now (anda tidak perlukan PGA sekarang),'' kata Nurul Izzah. - seterusnya...
Categories: , , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping