Isnin, Mac 25, 2013


Woi!!! Mana mau lari woi!!! Dia dah pandai - pandai buat masalah, sekarang dah nak larikan dirikan diri la pulak. Sendiri punya sampah, sendiri kemas la woi!!!

Inilah masalahnya dengan Si Mazlan Pemalas ni. Dia buat 'taik' tau. Tapi bila suruh cuci, dia pulak nak lari. Itu ke contoh pemimpin yang nak diagung - agungkan rakyat?

Ingat! Ini bukan kali pertama Si Mazlan Pemalas ni buat kerja macam ni. Tapi dah banyak kali dah dia buat hal macam ni sebenarnya. Tinggal lagi, orang je dah tak ingat.

Dalam hal ni, siapa yang bersalah kalau bukan orang yang dok sebar fitnah dan meracuni fikiran peneroka - peneroka Felda tu sendiri? Bukan salah peneroka tu.

Peneroka tu dah tersalah percaya dengan Si Mazlan Pemalas ni. Si Mazlan Pemalas tu jugak yang dok hasut diorang agar membenci pihak Kerajaan. Terumtama sekali Datuk Seri Najib.

Sekarang, bila dah jadi macam ni, dia nak lepas tangan? Dia nak buat tak tau je ke peneroka - peneroka tu? Siapa nak bayar duit tuntutan tersebut?

Si Mazlan ni nak bayar? Loyar Harris tu yang nak keluarkan duit tabung dia untuk selesaikan masalah tersebut? Tak de der!!! Setakat tabut cerita fitnah dan hasut peneroka, pandai la diorang ni. Suruh buat kerja lain, satu hapah pun diorang tak reti!!! - seterusnya...

Tindakan saman lapan peneroka yang dikepalai Aliman melalui peguam Mohd Haris Abdullah membuatkan puak pakatan tersenyum kerana berjaya mananamkan persepsi buruk masyarakat terhadap PM. 

Tapi kegembiraan puak pakatan berakhir pada 20 Disember 2012 apabila Mahkamah memutuskan ucapan PM dan perkataan yang digunakan bertarikh 8 Mei lalu adalah suatu bentuk KIASAN yang tidak merujuk atau ditujukan kepada mana-mana pihak dan tidak berbaur fitnah. Keputusan tersebut dibuat oleh Hakim Datuk Akhtar. 

Beratus-ratus peneroka Felda Wilayah Jengka berkumpul di Mahkamah Tinggi Termerloh berdoa memanjatkan kesyukuran (bukan doa K.O) selepas mahkamah membatalkan saman lapan peneroka terhadap Perdana Menteri, Datuk Seri Najib.


Sudah jatuh ditimpa tangga, saman tak dapat, mereka berlapan diarahkan Mahkamah Tinggi Temerloh supaya membayar RM3,000/- setiap seorang kepada PM. 

Bermakna lapan peneroka ini terpaksa menanggung RM24,000/- dan ini belum termasuk caj guaman peguam mereka. Mahu berpuluh ribu kena keluar! Sekarang nak buat rayuan lagi. Lagi kos beribu dikenakan!
Akhirnya lapan peneroka bertambah pening! Saman tak menang! Mazlan Aliman pula menghilang!
Categories: , , ,

3 ulasan:

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping