Rabu, April 24, 2013


Gengsterisme dan DAPigs sejak akhir - akhir ni menjadi kata sinonim didalam kamus Politik tempatan. Di mana ada DAPigs, disitu ada gengster.

Dan mereka ni tak segan silu pulak nak tayang sifat Gengsterisme mereka kepada orang ramai. Ada yang bawak parang terang - terangan.

Tak kurang jugak yang bertatu pada badan dan pada lengan. Tu semua nak tayang pada orang la kononnya diorang ni Gengster. Jangan main - main wo!!!

Jadi, tak heran la bila ada sorang calon Bebas ni terpaksa tarik diri sebab bimbangkan keselamatan isteri dan keluarga dia sendiri. Silap hari bulan, ada yang jadi duda beb.

Itu taktik terkini yang digunakan oleh puak - puak DAPigs ni. Diorang memang dah terdesak sangat dah sebenarnya. Jadi, terpaksa la guna apa saja cara untuk menang.

Termasuk la cara mengugut dan membuat kecaman kepada mana - mana pihak yang menentang diorang. Dan bukan pada calon tu saja. Habis semua orang keliling pun kena.

Adakah ini yang menjadi amalan didalam sebuah parti yang KONONnya kata diorang 'Democratic' sangat tu? Nampak sangat diorang cuba nak bermain dengan apa.

Mungkin benar diorang ni ada hati nak cetuskan semula tragedi 13 Mei. Siapa tau? Puak - puak Pakatan Haramjadah ni bukannya peduli sangat pun. Maklum la, perjuangan untuk diri sendiri. Bukannya diorang berjuang untuk rakyat!!!
KLUANG - Calon Bebas Dun Mengkibol mengambil keputusan menarik diri daripada bertanding pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) selepas mendakwa menerima  tekanan dan ugutan daripada penyokong ekstrem DAP di kawasan berkenaan.


Penyandang kerusi, Ng Lam Hua menyatakan pendiriannya itu selepas berfikir panjang dan tidak sanggup meneruskan hasratnya bertanding pada PRU13 selaku calon Bebas.

Katanya, tindakannya itu tidak dipengaruhi mana-mana pihak kerana itu kehendaknya.

“Saya juga dinasihatkan isteri kerana dia tidak mahu melihat keadaan saya semakin teruk disebabkan tekanan yang diterima.

“Kawan baik juga menasihati saya untuk tidak terus bertanding kerana kasihan melihat keadaan saya yang setiap hari menerima tohmahan daripada sesetengah masyarakat di Dun Mengkibol,” katanya, semalam.
Categories: , , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping