Jumaat, April 12, 2013


"Kami desak Mantan Ahli Parlimen Kuantan mendedahkan, berapa kapasiti penggunaan air bagi seluruh penduduk di Kuantan."

Demikian desakan beberapa NGO' yang agak kurang senang hati dengan tuduhan - tuduhan liar yang disebarkan oleh Mantan Ahli Parlimen Kuantan dalam siri ceramahnya.

Sebelum ni pendedahan telah dibuat mengenai kegagalan Mantan Ahli Parlimen Kuantan dalam bab pengiraan matematik. Kali ini kita teruskan persoalan kepada beliau.

Dalam satu ceramah, Mantan Ahli Parlimen Kuantan ini telah mendakwa bahawa kilang Lynas telah menyedut air dari sekitar kawasan Kuantan.

Kononnya, dalam dakwaan tersebut, dia menuduh Lynas sebagai salah satu punca yang menyebabkan tekanan air rendah dibeberapa kawasan perumahan.

Malah, dia juga turut menyatakan bahawa Lynas menggunakan 500 Tan air sejam. Nah!!! Berikut pendedahan yang dibuat oleh Ketua Penerangan PAS Pahang sendiri.


Didalam kenyataan tersebut jelas menunjukkan bahawa Lynas menggunakan sebanyak 500 meter padu sejam. Adakah 1 meter padu sama dengan 1 tan?


Jawapannya, TAK SAMA!!!
500 meter padu = 176.5733 tan
Berapa sebenarnya kapasiti air yang digunakan oleh pihak Lynas? Pernahkah soalan tersebut diajukan kepada pihak Lynas oleh Mantan Ahli Parlimen Kuantan ni?

Jawapannya TAK PERNAH! Jadi, sewajarnya, adakah kita mahu percaya dengan dakwaan serta tuduhan Mantan Ahli Parlimen ini secara bulat - bulat?

Sebelum ini pun, Mantan Ahli Parlimen Kuantan tu juga pernah kantoi dari segi statistik penduduk di Kuantan. Jadi, tak mustahil kalau dia main tembak je apa yang dia sebut.

Yang lebih pelik, kenapa tuduhan terhadap kilang Lynas ini tidak didedahkan didalam media memandangkan dia cukup baik dengan media tempatan?

Sekarang kita cabar dia buat dakwaan yang sama dalam akhbar tempatan. Panggil la siapa pun. Bernama, Metro, Sinar Harian, waima media bahasa lain pun tak pe. Setakat pandai menyalak atas pentas ceramah je buat apa!!!

Categories: , , ,

1 ulasan:

  1. Terbaik dari ladang PAS.... sesuatu yang pemimpin UMNO tak berani lakukan

    http://goo.gl/ZgX52

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping