Selasa, April 09, 2013


Ya!!! Dek kerana terlalu ghairah nak berpolitik, puak - puak Pakatan Pembangkang ni sanggup buat apa sahaja. Mungkin kalau suruh Nurul Izzah tu berbogel pun tak pe.

Dah tentu - tentu tanpa segan silu Si Nurul Izzah tu sanggup buat demi untuk mendapatkan sokongan. Kalau orang kata, dia bogel boleh dapat 5ribu undi, pasti dia buat.

Mungkin kerana itu, Si Nurul Izzah ni tanpa usul periksa telah menuduh Raja Nong Chik dengan dakwaan kononnya ada aset diluar Negara.

Nah!!! Sekarang, Datuk Seri Raja Nong Chik dah ishtiharkan bahawa dia tak ada aset diluar Negara. Jadi, bila Si Nurul Izzah tu nak dedahkan aset dia pulak?

Perkara tu perlu sebab rakyat masih tertunggu - tunggu langkah seterusnya oleh Nurul Izzah. Sanggup tak dia nak dedahkan aset dia? Atau dia setakat berani cakap je? Kalau berani cakap, baik suruh dia duduk rumah. Jangan nak menyusahkan orang lain!!!
Datuk Raja Nong Chik Raja Zainal Abidin hari ini membidas portal berita Malaysiakini kerana memutar belit fakta berhubung pembabitannya dalam syarikat luar pesisir RZA International Corporation.  

Menteri Wilayah Persekutuan dan Kesejahteraan Bandar itu dalam kenyataan medianya, berkata walaupun fakta sebenar telah diberi kepada pihak portal berita berkenaan, mereka tetap memutar belit fakta sehingga mencemarkan nama beliau dan keluarga. 

"Malaysiakini telah memburuk dan mencemar nama baik bapa saya dengan menggambarkan beliau terlibat dengan 'wang haram', 'pengelakan cukai' dan 'transaksi tidak sah' semata-mata untuk memberi kelebihan kepada calon mereka dalam pilihan raya umum akan datang. 

"Ini jelas menunjukkan sikap tidak beretika dan niat jahat Malaysiakini dengan memutar belit fakta dalam pelaporan mereka yang seterusnya merupakan satu percubaan untuk mendapatkan kelebihan politik," katanya.

Mengulas perkara itu, Raja Nong Chik berkata pada 2 April lepas beliau telah menjelaskan kepada Malaysiakini bahawa RZA International Corporation ditubuhkan oleh bapanya pada 21 Ogos 2007, iaitu sebelum beliau menjadi Menteri.

"Pada Ogos 2007, sebelum saya menjadi Menteri Wilayah Persekutuan Dan Kesejahteraan Bandar, bapa saya telah membuat keputusan untuk mengagihkan saham RZA International Corporation kepada ibu, adik-beradik, anak-anak arwah abang saya dan juga kepada saya," katanya. 

Menurut Raja Nong Chik, syarikat yang bertujuan membuat pelaburan luar pesisir untuk keluarga sendiri itu bagaimanapun ditutup pada Disember 2008 atas arahan bapanya, tanpa membuat sebarang pelaburan.

"Untuk rekod saya tidak pernah menjadi pengarah atau pemegang saham mana-mana syarikat luar pesisir yang lain," katanya.
Categories: , , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping