Selasa, Mei 07, 2013


Nampak gayanya Si Ketua Penipu tu memang ada hajat nak melarikan diri dari menunaikan janji yang telah dibuat sebelum ini. Dia kata dia nak bersara dari Politik.

Belum pun sempat 24 jam Barisan Nasional diumum berjaya membentuk Kerajaan, Si Ketua Penipu tu dah mula ambik tindakan untuk memusingkan cerita.

Mula la dia timbul dengan cerita kononnya wujud penipuan dalam Pilihan Raya Umum baru - baru ni. Maka, terpaksa la dia 'tangani' masalah tu terlebih dahulu.

Dalam salah satu kenyataan, dia suruh rakyat tunggu dulu selepas isu berkaitan dengan perkara itu selesai. Lepas tu baru dia buat keputusan.

Dah nampak sangat dah yang Si Ketua Penipu tu takkan nak letak jawatan beb. Dia dah mula main wayang. Kononnya hanya dia je yang mampu selesai masalah tu.

Selain menjadikan perkara tersebut sebagai alasan, Si Ketua Penipu tu juga dijangka akan mengulangi skrip yang pernah digunakan oleh Nik Aziz sebelum ini.

Bila orang suruh Nik Aziz bersara, dia kata tak boleh sebab rakyat masih nak dia memimpin. Tak percaya, tunggu la jawapan dari Si Ketua Penipu tu nanti.

Nak pulak sekarang ni, DAPigs tengah dok pujuk dia untuk jadi Ketua Pembangkang. Lagi la dia takkan berundur. Walhal, DAPigs tu nak mempergunakan dia je.

DAPigs hanya nak lari dari persepsi rakyat bahawa parti itu telah berjaya mendominasikan Pakatan dengan kemenangan jauh lebih besar dari sebelum ini.

Maka, nak tak nak kena la diorang cari 'Kambing Hitam' untuk menyelamatkan keadaan. Tu sebab dia pilih Si Ketua Penipu tu. Muka Si Ketua Penipu tu pun macam Kambing.

Kenapa DAPigs tak pilih Hadi Awang jadi Ketua Pembangkang? Bukan ke langkah itu lebih dilihat sebagai satu pilihan yang tepat? Hakikatnya, DAPigs tak percaya dengan Hadi.

Diorang pun sedikit sebanyak percaya yang PAS akan bertindak keluar dari Pakatan dalam masa terdekat. Maka sebab itu diorang tak bagi kerusi tu pada PAS.

Jelas ini semua hanya taktik puak - puak Pakatan Haramjadah tu je sebenarnya. Diorang ni memang pandai main silap mata. Depan cakap lain, belakang cakap lain. Itu pasal la orang gelarkan diorang ni sebagai Penipu Rakyat!!!
Categories: , , ,

10 ulasan:

  1. nak buat BERSIH 4 ke Anwar?.... hehe

    BalasPadam
  2. Kalau nak tahu siapa yang akan jadi Bapak Barua DAPig, tunggu lah sedikit masa lagi.

    BalasPadam
  3. nak ulang cara cakap (style) si penipu ni, cilaka punya haram bejadah ni, dah tak da lain nak menipu, menipu SPR buat kerja tak betui, nun di tempat aku mengundi di lembah pantai, aku tengoklawyer dia org duk ada sana, sampai macam tu sekali nak pantau pilihan raya,.. tak adil lagi ke SPR buat kerja,,, hang tak habis nak putar belit, aku harap kau bersara dari politik sebab kau dah gagal jadi PM,,, tak payah ulang script 16 September ke putra jaya...once a liar is always a liar...we were together 1974 student riot maa...

    BalasPadam
  4. Sebagai orang melayu, Kita kena fikirkan corak pemerintahan sebagaimana harus ditinggalkan kepada anak cucu kita dikemudian hari.

    Mereka harus disedarkan peranan orang tua yang memerdekakan serta menaikan nama Malaysia dan mengenali siapa LIM KIT Siang dan DAP..serta apakah punca rusuhan kaum 13mei berlaku.

    Wahai kaum melayu ingatlah bahawa pabila Cina memerintah:-

    a. Akan adakah lagi kaota bumiputra untuk membeli rumah.
    b. Akan ujudkah lagi sekolah berasama penuh, MRSM dan UITM yang disasarkan kepada golongan bumiputra.
    c. Akan ujudkah lagi pemberian biasiswa kecil persekutuan ataupun Yayasan disetiap negeri bagi anak melayu.
    d. Tengok sahaja contoh dibawah PR di Selangor tanah untuk dibina MRSM dirampas oleh kerajaan negeri..duit zakat pun mau disapu..adakah kerajaan sebegini yang dimaukan.
    e. Adakah benar pemerintahan berlandaskan syariah islam dan hukum hudud boleh dilaksanakan oleh melayu PAS sekiranya mereka bersama dengan cina DAP..ataupun hanyalah mainan bibir sahaja.

    Saya bercakap bukannya bermakna saya racis tetapi buka lah minda dan lapangkan pemikiran..ini lah hakikat sebenarnya..lihat sahaja apa yang terjadi kepada melayu peribumi di Singapura..dan lihat sahaja apa yang berlaku kepada melayu dikawasan pulau di penang..so fikirkan lah adalah ini kah corak pemerintahan yang kita maukan ditinggalan kepada anak cucu kita dikemudian hari..

    Wahai kaum ku yang seagama dan sebangsa..masih belum terlambat untuk kita berusaha untuk membentuk kesepaduan dibawah satu rumpun..BERSATU LAH WAHAI BANGSA KU..buang rasa hasad dengki dan tamakkan kuasa..mari lah kita bersatu demi masa depan anak cucu, negara, bangsa dan agama.

    BalasPadam
  5. awas..melayu dah mula sedar..kaum cina x kan sokong melayu..bergabunglah Pas dgn Bn..kita buat mandat baru.kita pecahkan sempadan persempadanan semula..ujudkan sempadan parlimen kawasan melayu banyakkan parlimen kawasan melayu,buat penambahan kerusi melayu yg mana bila ada saja calon bukan melayu bertanding..mereka pasti kalah..ayuh bangun bangkit untuk bangsa melayu...hidup melayu..

    BalasPadam
  6. pirahhhhhhh....barua BN

    BalasPadam
  7. Urat malu dah putus

    BalasPadam
  8. Bohong besaq ni xmau keluaq lg ka.p la besara awai2 naik meluat la tgk muka celaka ni...

    BalasPadam
  9. Kita kena wujudkan semula program-program ' khemah kerja ibadat ' di sekolah-sekolah. Tunjukkan fakta yang betul mengenai ekonomi kita yang dikuasai oleh orang-orang cina, terangkan pada anak-anak kita apakah maksud ' jus soly '.

    Semasa saya di sekolah menengah( awal 80an) program ini di buat semasa saudara / saudari?? Anuwar Ibrahim menjadi menteri pelajaran. Tidak mengapa kita gerakkan semula program begini. Kerana pada hemat saya, ianya sangat berkesan untuk jangka masa panjang bagi memastikan ' survival ' bangsa melayu.

    BalasPadam
  10. Jangan jadi macam di singapura dol, azan pun tk dapat dengar dari masjid...itu ke yang pas mau??

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping