Jumaat, Mei 17, 2013


Hakikatnya, inilah wajah HIPOKRIT Penasihat DAPigs tu sebenarnya. Dia kata Datuk Abdul Ghani Othman seorang yang telah banyak memberi sumbangan.

Tapi, dalam masa yang sama, dia jugak yang menewaskan Mantan Menteri Besar Johor tu dalam PRU yang lalu dengan menggunakan sentimen perkauman.

Lepas tu, ada hati pulak dia tuduh UMNO mengkhianati Datuk Abdul Ghani kerana tidak dilantik sebagai Senator? Tak ke macam Gampang perangai dia tu?

Yang sebenarnya, niat Si Kit Siang ni ialah untuk mengapi - apikan pengikut - pengikut Datuk Abdul Ghani di Johor dengan memberi gambaran sedemikian.

Tujuan dia ialah untuk mengapi - apikan penyokong - penyokong Datuk Abdul Ghani agar membenci kepimpinan Datuk Seri Najib kerana tidak melantiknya menjadi Senator.

Itulah sebenarnya tujuan Si Kit Siang ni. Dan dia harap sentimen itu akan diterima oleh rakyat Johor. Jadi, tak salah kalau SH labelkan kenyataan dari Si Kit Siang ni sebagai satu kenyataan yang Paling Gampang!!! Sebab dia memang GAMPANG!!!
KUALA LUMPUR, 16 Mei — Penasihat DAP Lim Kit Siang kecewa kerana Datuk Seri Najib Razak tidak melantik bekas menteri besar Johor Datuk Abdul Ghani Othman ke dalam Kabinet yang diumumkan semalam.

Dalam Pilihan Raya 2013 lalu, Lim mengalahkan Abdul Ghani di kerusi Parlimen Gelang Patah dengan majoriti 14,762 undi.

“Saya amat kecewa dengan pengkhianatan Umno terhadap Ghani Othman yang benar-benar diabaikan dan bukannya dilantik sebagai Senator dan Menteri di dalam barisan baru Kabinet yang diumumkan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak semalam,” tulis Lim dalam kenyataannya hari ini.

“Kempimpinan Umno telah memberikan pujian menggunung tinggi kepada Ghani ketika kempen Pilihan Raya Umum ke-13 apabila meletakkan beliau sebagai calon parlimen untuk Gelang Patah menentang saya, dan pemimpin Umno berlaku tidak adil dan tidak mengenang budi dengan mengetepikan Ghani selepas kegagalannya menewaskan saya di Gelang Patah dalam pilihan raya 5 Mei,” tambah beliau lagi.

“Satu kritikan terhadap Kabinet yang diumumkan Najib semalam ialah kurangnya “bintang” atau kualiti “wow”.

“Satu-satunya yang berdiri lebih tinggi dari segi kemampuan intelek berbanding yang lain di dalam barisan Kabinet ialah graduan Oxford, Ketua Pemuda Umno, Khairy Jamaluddin, akan tetapi pernah menyakiti terlalu ramai sepanjang zaman kegemilangannya sebagai menantu kepada Tun Abdullah dalam tempoh pendek bapa mertuanya sebagai perdana menteri Malaysia,” tambah Lim merujuk kepada bapa mertua Khairy, Tun Abdullah Badawi.
Categories: , , ,

11 ulasan:

  1. Begitulah permainan politik China. Mereka dilihat cuba bermukamuka dan bersandiwara. Jika diimbas kembali selesai PRU13, tak sepatah kata keluar akibat TSUNAMI CHINA yang ratarata memang sah mahukan kuasa TOTAL. Akibat kegagalan dan kekhilafan yang telah dinyatakan, puakpuak China ternampak buatbuat dono diatas apa yang berlaku. Percayalah, apa saja yang Kerajaan buat tidak pernah dan tidak akan memuaskan hati mereka. Mereka berasa seolaholah merekalah perancang yang maha hebat. namun mereka terlupa mereka juga TELAH DITIPU DAN TERTIPU DENGAN SEORANG MELAYU BERNAMA ANUWAR IBERAHI

    BalasPadam
  2. macam ni punya spesis kapir yg sebenar2 kapir ..PAS masih anggap sebagai pempin tertinggi mereka.

    Buta ke apa?

    BalasPadam
  3. Apa bezanya Lim Kit Siang dengan Anu War Berahi,mereka ni giler kuasa. Dia orang ingat PRU 13 mereka boleh change, iaitu Ketua Pembangkang jadi PM dan bekas Ketua Pembangkang jadi TPM..tetapi tinggal angan- angan saja sebab tujuan mereka yang anu war tu nak balas dendam dan Lim tu kemaruk kuasa..jadi sekarang mereka mula buat cerita karut sahaja untuk melunturkan kepercayaan rakyat khususnya orang melayu kepada kerajaan( orang china tak perlu cakap...semua orang faham)namun mereka terlupa mereka sebenarnya kaki "AUTA" saja dan rakyaat malaysia yang matang dan waras tidak akan terpengaruh dengan mereka.

    BalasPadam
  4. Pemimpin laknat yang paling disayangi oleh penganut PAS...orang sebegini akan menjadi saksi kemumafikan pas di akhirat nanti...

    BalasPadam
  5. Aku dh lama dh tak pernah percaya apa2 perkataan atau ayat yg kuar dr geng2 haram nih...

    BalasPadam
  6. Aiya....lim tan jin....Lu aaaaa kalau demo kat negara cina...brrrrrrrrrr dah bersepai kepala lu kena tembak...

    Itu pasat lu pakai baju itam....jln jln senyap....
    Aiya ni Tanah Melayu maa..manyak aman...

    Aiya lu lim...lu byk manyak pandai...lu jual baju itam...lu suluh jln jln senyap...bisnis lu laku aiyaaaa...lu manyak pandai

    BalasPadam
  7. Dalam pertandingan merebut kuasa politik, kucar-kacir musuh adalah senjata utama DAP. PAS dan PKR merebut kerusi di kawasan sama so siapa yang untung. BN diketahui adalah musuh ketat DAP, tapi siapa musuh sebantal DAP. Lu pikirlah sendiri..

    BalasPadam
  8. alaaa....puak PR ni buat apa depa akan kondem...kalo lantik jd senator diorg akan ckp da tandus pemimpin...coz lantik org yg kalah tanding....upah org lempang je dia tu....

    BalasPadam
  9. Ada 2 sebab laknatni berlindung.

    1. Geng dia byk nak kena tangkap... Konon bersimpati.. Dialah ambil perhatian kat Ghani.

    2. Dah mula cucuk jarum. Nak memecah belah org Melayu kat Johor.

    Bangsa Melayu Johor berhati dgn strategi palsu laknat ni. Dah hancur p.pinang dibuatnya.

    Mintak sultan Johor bertindak kalau melampau.

    BalasPadam
  10. orang Johor x mau org yg brmuka2 ada dalam negeri Johor.diorg cuma wayang je lebih.yang penting UMNO dah berjaya pertahankan Johor.tahniah BN.mudah2han kubu UMNO & BN akan terus KUKUH.lagi 5 thn aku mengundi dinegeri kelahiran aku kawasan PAGOH.

    BalasPadam
  11. Ni la dia kaum diaorang,dah kasi betis nak kan peha pulak.Kan di kasikan peha nak kan badan pulak.Memang kaum dia orang tu macam tu tamak.Tak sedar diri asal usul dia orang.Hak oaring semuanya dia nak kaut.Masa susah dan belum dapat panggil orang kita "boss"..."tuan"...bila dah dapat apa yang dihajat lalu depan kita pun dia buat tak nampak dan kenal kita pun.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping