Khamis, Mei 02, 2013


Jika sebelum ini, kita sering mendedahkan bahawa Merosakkini sering melaporkan berita - berita yang separuh mentah dan tidak tepat.

Tapi lain pulak kali ini. Ramalan yang dibuat oleh laman portal Pro Pakatan tu memang cukup tepat sehinggakan ia membuat Si Nurul Izzah tu ketar lutut.

Apa yang pasti, tanpa ramalan tersebut, ianya akan menjadi kenyataan. Si Nurul Izzah tu bukan sekadar menghadapi laluan sukar. Dia tetap akan kalah dalam PRU kali ini. Tu pun bukan salah orang lain. Tapi semuanya salah dia sendiri!!!
AIDCNews – 01/05/13 – Daripada seorang ‘bintang’ kini telah bertukar menjadi ‘underdog’ di Lembah Pantai, begitulah rumusan portal pro-pembangkang, Malaysiakini yang merujuk kepada penyandang kerusi itu, Nurul Izzah Anwar.

“Naib Presiden PKR Nurul Izzah Anwar sedang menghadapi laluan sukar untuk mengekalkan kerusi Parlimen Lembah Pantai yang disandangnya menentang Menteri Pembangunan Wilayah dan Kesejahteraan Bandar, Datuk Raja Nong Chik Zainal Abidin dan calon Bebas Rusli Baba dalam persaingan tiga penjuru.

“Masalah utama bagi Nurul Izzah, 32, ibu kepada dua anak, apabila terdapat 16,500 pengundi baru di kawasannya – yang beliau yakin 5,000 daripadanya pengundi hantu kerana tidak boleh dikesannya, ” lapor Malaysiakini yang mula meletakkan kambing hitam – pengundi hantu- satu alasan semborono tanpa bukti konkrit.

Sepatut Raja Nong Chik sebagai ‘underdog’ dan bukannya Nurul Izzah, namun kini strategi diterbalikkan.

“Walaupun sebagai penyandang, Nurul Izzah kini dilihat sebagai calon underdog atau bukan pilihan menentang jentera besar dan bertenaga Raja Nong Chik, yang juga mempunyai reputasi baik berkhidmat kepada rakyat pada masa mudanya.

“Raja Nong Chik, 60, pernah menjadi Ketua Pemuda Umno Lembah Pantai sekitar tahun 80-an.

“Malah, gambar-gambar lamanya yang menunjukkan beliau menolong orang ramai, seperti mangsa banjir dan kebakaran di setinggan masih boleh dilihat sampai hari ini.

“Beliau juga dilihat sebagai pemimpin akar umbi,” lapor portal itu lagi.
Categories: , , ,

3 ulasan:

  1. Ceramah, dan terkinja-kinja demi publisiti bukan cara untuk lonjak rating keberkesanan seseorang WAKIL RAKYAT.

    Yang penting KEBERHASILAN. Itu Izzah KALAH!!

    BalasPadam
  2. NURUL IZZAH TERPAKSA LAKUKAN KERANA SIMPANAN KELUARGA BANYAK DI LABURKAN DI ISRAEL JIKA TIDAK MENGIKUT KEHENDAK MEREKA WANG KELUARGA HASIL RASUAH BAPAK NUAR TIDAK BERJAYA DI GUNAKAN. KAMI SEKELUARGA TELAH DIPERGUNAKAN OLEH PIHAK YAHUDI KERANA SEMASA MENJADI TPM BAPAK BYK MELABURKAN DUIT DI SANA DGN PERTOLONGAN MEREKA SHJ DUIT KAMI SEKELUARGA DAPAT DILABURKAN DISANA SEBAB ITULAH BAPAK NUAR SANGGUP MELAKUKAN APA SAHAJA DEMI KESELAMATAN ISRAEL SPT ANDA DENGAR DAHULU. BAPAK TIDAK MENYOKONG PALESTINE KERANA BANYAK WANGNYA DILABURKAN DI ISRAEL BUKAN DI PALESTINE JIKA ANDA TIDAK PERCAYA SILA SIASAT KEWANGAN BAPAK SAYA BANYAK SEHINGGA KIAMAT TAK HABIS MAKAN. TOLONG LAKUKAN SIASATAN DENGAN MENYELURUH DAN PULANGKAN KEPADA RAKYAT MALAYSIA KERANA BAPAK MEROMPAN DARI KERAJAAN MALAYSIA SEMASA MENJADI TPM LG. BYK SANGAT WANG KELUARGA KAMI SEHINGGA TIDAK HABIS DIGUNAKAN. TETAPI WANG KAMI DISEKAT DI ISRAEL LEBIH2 LAGI BAPAK TERLIBAT DGN PERJANJIAN DGN ISRAEL. JADI TOLONGLAH BANTU KAMI. TOLONG KAMI BANTU KAMI CURI DUIT KERAJAAN MALAYSIA BYK SGT.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kau biar betul nur mana ada duit hari hari makan capati duk setinggan kat pinggiran segambut tak caya la.

      Padam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping