Khamis, Mei 02, 2013


Andaikata Si Ketua Penipu tu tak jadi nak ke luar Negara bila dah kalah dalam Pilihan Raya nanti, boleh la dia datang ke Pahang ni. Orang Pahang tak sombong.

Lagi pun, orang tua macam Si Ketua Penipu tu memang memerlukan penjagaan rapi. Nak pulak bila dia selalu mengadu kata dia sakit belakang. Orang tua, memang macam tu.

Tapi untuk pengetahuan Bang Non. Pusat Aktiviti untuk golongan warga emas ni tak de la kemudahan seperti yang dia harapkan. Tak de perkhidmatan Chinadoll. Kalau dia nak yang ada Chinadoll, pergi la berambus dari Malaysia ni!!!

KUANTAN - Sebelum ini, pihak Kerajaan Barisan Nasional Pahang telah banyak mendirikan rumah - rumah Kebajikan Masyarakat khusus buat golongan tertentu.

Diantaranya, pembinaan Pusat Pemulihan Dalam Komuniti (PDK) dan 5 buah Pusat Aktiviti Warga Emas diseluruh Negeri.

Malah, sebelum ini juga, pihak Kerajaan BN telah memperuntukkan Bantuan Kebajikan kepada Ibu Tunggal, Warga Emas, golongan Orang Kurang Upaya (OKU) dan anak yatim pada kadar RM 300 - RM450 sebulan.

Kesinambungan dari Kebajikan tersebut, Barisan Nasional Pahang telah menjanjikan untuk mebina sebuah lagi Institut Perlindungan Kanak - Kanak yang mampu menampung seramai 200 orang yang memerlukan perlindungan.

Ianya bersesuaian dengan Akta Kanak - Kanak 2001 yang telah diluluskan oleh Kerajaan Persekutuan.

Selain itu, BN Pahang juga turut menjanjikan untuk membina sebuah lagi Pusat Aktiviti Warga Emas bagi memberi peluang kepada mereka untuk meneruskan minat didalam pelbagai bidang.
Categories: , , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping