Sabtu, Mei 11, 2013



Sedang gerombolan pemimpin dan penyokong pembangkang sibuk memperkatakan konon wujudnya rakyat Bangladesh yang diimport sebagai pengundi hantu.

Dalam diam tak diam, ramai rakyat negara ini turut tertanya-tanya perihal kemungkinan kewujudan pengundi hantu dari negara China.

Asas persoalan ini cukup mudah kerana ramai pengundi keturunan Cina yang keluar awal pagi di pusat-pusat pengundian pada PRU-13 baru-baru ini.

Mereka bukan sahaja tak dikenali penduduk tempatan malah kebanyakannya bila disoal selidik gagal bertutur dengan baik dalam Bahasa Melayu.

Malah ada banyak kes menunjukkan ramai yang langsung tak boleh bertutur Bahasa Kebangsaan, seolah-olah satu frasa kata pun tak ada dalam kepala mereka. 

Bukankah senario ini cukup pelik bagi orang yang menggelarkan dirinya sebagai rakyat Malaysia? Jangan suruh nyanyi lagu Negaraku. Nak bercakap pun tak reti.

Biasanya jarang benar rakyat Malaysia dari pelbagai kaum yang tidak fasih bertutur Bahasa Kebangsaan meskipun ada antaranya sejak kecil belajar di Sekolah Kebangsaan Jenis Cina.

Namun masing-masing tetap boleh berbicara dalam Bahasa Melayu walaupun ada yang tidak begitu fasih. Ini, satu hapah pun diorang tak reti.

Keadaan ini menimbulkan syak wasangka berkemungkinan ada diantara pengundi keturunan Cina ini bukannya rakyat Malaysia. 

Sebaliknya didatangkan khas dari negara China seterusnya memperolehi kad pengenalan negara ini secara sindiket atau pemalsuan, kemudian didaftarkan pula sebagai pengundi.

Dua tahun lalu pihak Imigresen pernah mengumumkan terdapat lebih 90,000 warganegara China yang sudah tamat tempoh visa pelawatnya masih tinggal di negara ini. 

Termasuklah sebahagian besarnya berkecimpung dalam industri pelacuran, rumah urut, spa dan lain - lain aktiviti haram.

Tak mustahil angka itu jauh lebih besar dan ada kemungkinannya ada antara mereka yang terlibat dalam pemalsuan kad pengenalan dan menjadi pengundi. 

Andaikata dakwaan terhadap perkara ini benar - benar wujud, maka ia merupakan satu ancaman kepada keselamatan negara secara keseluruhannya.

Mana mungkin masa depan negara ini boleh dibiarkan bebas ditentukan oleh warganegara asing. Justeru itu, pihak JPN dan SPR perlu mengambil inisiatif untuk menyiasat lebih lanjut perkara ini untuk membongkar kebenaran supaya tiada lagi yang tertanya-tanya!!!
Categories: , , ,

10 ulasan:

  1. Kdn tak buat apa pon...pak lah timbulkan isu ini 4 tahun lepas....

    Kalu lah china pompuan tu dijadikan surregate mothers bayangkan untuk 4 tahun lepas dah ada 100 ribu bayi...kalau 10 tahun ada 300 ribu orang semua didaftar sebagai anak kepada jantan china malaysia...bila dewasa bayangksn voting rights...

    Kalau KDN kata mustahil berlaku maka sahih muslimin dalam kdn lupa amaran Allah ttg busoknya hati orang kafir terhadap muslimin...

    BalasPadam
  2. http://mediashahalam.blogspot.com/2013/05/kerana-bertindak-kurang-wajar-guru-srk.html
    ini tindakan kurang wajar seorang guru pada murid

    BalasPadam
  3. Kes ini betul2 kena siasat, sebab pada pengamatan aku orang cina kalau dia buat sesuatu dia mesti mau tuduh orang lain yang buat, agar kerja jahat mereka tidak kita sedari, oleh itu pru ke13 DAP bermati matian menuduh Bn import orang asing sebagai pengundi hantu, sedangkan mereka telah pun mendaftar pendatang cina yang sedia ada dimalaysia dengan sindikit pemalsuan IC dengan bayaran RM50 saperti yang tertulis dalam warkah DAP untuk kaum cina malaysia sebelum pru13. Kalau ini benar maka kerajaan melayu lagi sekali ditipu oleh kaum cina. Aku harap pihak berkenaan tolong siasat dengan rapi kerana ini cukup merbahaya pada Malaysia.

    BalasPadam
  4. Nak tutup kerja jahat dia, tuduh bn bawa masuk bangla.. spin sampai rakyst yang malas berfikir terima mcm betul aje. Patutlah tangkapan tak pernah habis rupanya ramai yg disorok oleh tauke2 cina utk jd pengundi hantu..keji sungguh cara puak cina ni

    BalasPadam
  5. Siasat betul2 sbb cina memang tak boleh dipercayai, mati hidup balik aku tak kan percaya.kalau jumpa ular ngan cina mcm ni, aku ketuk cina dulu....

    BalasPadam
  6. Kalau kata Bangla undi BN, Xda fakta kamasukan pun kat imigresen. Tapi ada fakta 50000 pelancung /pelacur cina yang masuk malaysia x dapat dikesan oleh imigresen.
    APAKAH INI BUKAN PENGUNDI HANTU DAPigs ? Silalah jawab Bang Nuar ooi..

    BalasPadam
  7. kp dia dikeluarkan oleh pr dan yg mendaftarkan kat spr pun orang pr.....lawak gila

    BalasPadam
  8. perkara ni sy dah fikirkan dr 5 thun lepas.
    andaikata betul Pak Lah pernah menyuarakannya, maka dia tiada penegasan dlm hal ini sbg mantan PerdanaMenteri.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping