Selasa, Jun 18, 2013


Pelikkan? Kehadiran Si Ketua Penipu tu ke Indonesia baru - baru ini dicurigai oleg beberapa laman media utama di Negara Republik tersebut.

Kenapa mereka nak bersikap 'Sinikal' sedemikian? Adakah mereka ini pun dah mula muak dengan agenda Politiking Terlampau yang dibawa oleh Si Ketua Penipu tu?

Atau, adakah mereka ni pun sudah masak dengan perangai Si Ketua Penipu tu yang memang terkenal sebagai seorang Kaki Pembelit yang termashur seantero benua?

Walau apa pun sebab yang ada dalam minda mereka, yang pasti Si Ketua Penipu tu memang datang tidak diundang. Ibarat orang tak malu nak mengadu dengan mereka yang tak mahu. Penyudahnya, buat malu muka sendiri je la jawabnya!!!
Satu lagi media Indonesia, Waspada Online meletakkan tajuk kecurigaan tentang kenyataan Anwar, dengan meletakkan tanda soal, “SBY undang Anwar Ibrahim?”

“Anwar beralasan kedatangannya ke Indonesia adalah kerana undangan Presiden SBY. Selain bertemu SBY, dia juga mengaku bertemu dengan mantan Wakil Presiden Jusuf Kalla (JK),” lapor Waspada Online.

Anwar berkata demikian ketika ditanya kedatangannya ke Indonesia untuk mencari sokongan negara jiran setelah tewas dalam PRU 13 di Malaysia.

Kecurigaan Waspada Online berasas kerana semua kumpulan media tahu kedatangan Anwar ke Indonesia bukan dijemput SBY sebaliknya dijemput oleh salah seorang sahabat Anwar, Wahyu Muryadi, Ketua Forum Pemred.

Wahyu Muryadi adalah Pemimpin Redaksi Majalah TEMPO, majalah yang dimiliki kawan Anwar, Goenawan Mohamad. Siapa yang menaja Tempo dan Goenawan ? Mencari jawapan sila klik di sini.

Sebelum di Bali, Wahyu Muryadi pernah menjemput Anwar awal tahun lalu untuk memberi ucap utama bertajuk “Demokrasi dan Kebebasan Media,” di Crowne Plaza Hotel, Jakarta.

Forum yang diadakan sebelum PRU 13 itu, Anwar dengan angkuhnya berkata beliau akan menjadi Najib sebagai Ketua pembangkang dalam PRU 13 nanti.

Pada Forum Pemred yang diadakan di Bali 13 Jun lalu, sekali lagi Wahyu Muryadi menjemput Anwar.

“Lebih 100 orang pemimpin redaksi berbagai-bagai media massa berkumpul di Nusa Dua, Bali, untuk menghadiri apa yang disebut sebagai Pertemuan Puncak Forum Pemred, 13-14 Jun 2013.

“Para peserta mendapatkan kemudahan tiket Garuda datang dan balik, hotel bintang selama tiga hari, dan makanan minuman istimewa -menimbulkan pertanyaan siapa sebenarnya penyumbang dana acara para pemimpin redaksi ini, ” lapor tribunnews.com.

Menurut media itu apa yang lebih menghairankan para peserta turut dibekalkan dengan kondom percuma.

“Dan ini yang mengagetkan: para pemimpin redaksi juga mendapatkan kondom dengan jenama Meoong. Satu bungkus yang berisi tiga keping kondom,”lapornya.
Categories: , , ,

1 ulasan:

  1. Sape yg tanggung..tak kan org haprak nak tanggung..sendiri buat ceramah..sendiri bercakap suruh org percaya...keh keh keh

    Kondom pun mcm kucing..meowwwe..jantan cari betina..keh keh keh..kat bali pulak tu..keh keh keh..keh keh keh..

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping