Sabtu, Februari 13, 2016

Kenangan MB Pahang bersama Allahyarham Nik Aziz
Pada satu sudut, memang kita sokong sangat usaha untuk menghasilkan Filem khas buat Allahyarham Nik Aziz ni. Memang tak dinafikan, banyak jasa yang telah diberikan selama beliau hidup.

Dengar katanya, ada pengarah yang sanggup untuk merealisasikan filem tersebut. Tapi, bukan dalam masa terdekat ni la. Nak buat filem tu perlu memakan masa yang agak lama juga.

Pengarah terkenal tanah air, Aziz M Osman itu juga yakin mampu hasilkan filem yang mengisahkan perjalanan hidup Allahyarham Bekas Menteri Besar Kelantan itu suatu hari nanti.

Walau bagaimanapun katanya, impian tersebut hanya akan dapat direalisasikan sekiranya masyarakat majmuk di Negara ini mampu untuk bersatu dari segi hati dan pemikiran mereka.
"Kenapa tidak? Ia tidak mustahil dapat dilakukan. Dan kalau saya mahu buat filem tentang Allahyarham, saya mahu ceritakan bagaimana Allahyarham mendidik kita semua dalam soal hudud.
"Meskipun negara kita tidak mengamalkan hudud, tetapi Allahyarham sudahpun mengamalkan hudud secara psikologi," katanya ketika ditemui pemberita selepas program Mengenang Murobbi Ummah, di Myharakah Bazaar, di sini, hari ini.
Kiranya, memang benar apa yang dikatakan oleh Aziz M Osman tu. Masyarakat hari ini perlu bersikap terbuka dan bukannya JUMUD dengan pemikiran yang direncanakan oleh DAPigs.

Dan jika kita lihat dari satu sudut, memang tak salah sekiranya perjalanan hidup Allahyarham Nik Aziz tu dijadikan dalam bentuk filem untuk tontonan generasi dimasa hadapan.

Bak kata sesetengah orang, perjalanan hidup seseorang itu adalah pengalaman dan pengajaran buat kita. Terutama yang masih hidup. Jadi, tak salah kalau nak buat filem mengenainya.

Cuma terfikir jugak dalam benak fikiran ni. Takde ke orang yang sudi buat filem untuk Si Ketua Penipu tu? Kalau ada yang berhajat nak buat, kena letak rating 18 PG la jawabnya sebab ada adegan 18 SX yang tak boleh ditonton oleh budak sekolah!!! Hehehe!!!
Categories:

1 ulasan:

  1. Wooiiiiii jangan laa buat filem nik aziz nanti ramai nak hijrah ke england, filem river in the bamboo setuju, we belive can panggong pecah 60 juta box opis. Nak tanya siape hero heroin nya, better impot pelakon indonesia boleh jugak masuk pasaraan di sana.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping