Ahad, September 15, 2013


"The Treasure Hunt" merupakan salah satu filem yang dibintangi oleh Chi Ling Li, seorang aktres yang berasal dari Taiwan ni juga merupakan sebuah filem yang 'Gagal'.

Tapi, bukan la sebab cerita tu tak menarik. Mungkin sebab plot yang direka tu tak berjaya menambat hati para penonton. Jadi, sebab tu dia kena belajar dari Si Guan Eng tu.

Macam yang SH katakan sebelum ini, Si Guan Eng tu memang seorang yang cukup pandai berlakon. Habis semua orang berjaya ditipunya hidup - hidup.

Satu lagi lakonan hebat Si Guan Eng ni ialah bila dia menimbulkan isu berkaitan dengan pemilihan jawatankuasa CEC yang KONONnya nak diadakan akhir tahun nanti.

Rata - rata ahli DAPigs sendiri tak percaya dengan ketelusan dan kejujuran Si Guan Eng tu. Semua orang anggap dia hanya berlakon semata - matauntuk memburukkan RoS.
SEREMBAN 14 Sept. - Pemilihan semula Jawatankuasa Eksekutif Pusat (CEC) DAP yang dijadual pada 29 September ini dilihat sebagai satu lagi 'drama' pemimpin pembangkang itu yang bertujuan memastikan parti tersebut dibatalkan, lebih-lebih lagi dikatakan tidak memenuhi syarat ditetapkan dalam perlembagaan.

Setiausaha Cawangan DAP Bukit Emas, S. Vijayan berkata, sebahagian ahli DAP di peringkat akar umbi juga melihat pemilihan semula itu bakal menjadi medan terbaik bagi parti pembangkang tersebut terus menyalahkan Pendaftar Pertubuhan (ROS) jika pemilihan jawatankuasa yang akan dibentuk kelak dipertikaikan lagi.

"Ini adalah satu usaha mereka untuk mencari pasal dengan ROS dengan memastikan CEC yang akan dijalankan menjadi tidak sah kerana tidak mengikut perlembagaan dalam parti.

"Ramai antara ahli parti adalah peguam dan saya yakin mereka faham CEC hanya boleh diadakan dalam Kongres Kebangsaan parti, bukannya Kongres Khas seperti yang dimaklumkan sebelum ini," katanya dalam sidang akhbar di sini hari ini.
Nah! Itu pengakuan dari ahli DAPigs sendiri. Bukan la pengakuan yang sengaja direkacipta atau sandiwara yang dimainkan oleh orang luar.

Kalau tengok gayanya, Si Guan Eng ni bukan sahaja pandai berlakon. Tapi dia jugak pandai pilih 'tema' untuk memenuhi agenda dia sendiri.

Kiranya, memang patut sangat la kalau ada mana - mana pengarah filem antarabangsa yang nak ambik Si Guan Eng ni jadi penulis skrip. Gerenti cerita dia pecah panggung!!!

Tapi sekadar buat cerita fiksyen boleh la. Nak hidup dengan Realiti, Si Guan Eng ni sendiri pun tak mampu. Dia sendiri tau yang hayat dia dalam pemilihan CEC ni bakal berubah. Jadi, tak mustahil sekiranya ada jugak Penipuan yang bakal dilakukannya nanti!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping