Jumaat, September 20, 2013


Tak heran la bila ada dikalangan ahli PAS diperingkat akar umbi yang kata Si Khalid Gereja ni lebih PKR dari PAS sebab kalau kita tengok cara dia memang lebih kepada PKR.

Orang macam Khalid ni, kalau kita nak kata dia seorang pejuang Islam pun tak boleh. Mana mungkin seorang pejuang Islam keluarkan kenyataan berbelit - belit.

Kalau orang yang memperjuangkan seorang Ketua Penipu yang ada masalah seksualiti untuk jadi Perdana Menteri tu, lain cerita. Memang diorang berbelit - belit lidah.

Kadang - kadang terbelit sampai terjerat diri sendiri. Maklum la, jenis manusia lidah bercabang ni memang susah. Menipu je kerjanya. Tu pasal lidah pun berbelit - belit.

Jadi, itulah yang sedang dilakukan oleh Si Khalid Gereja ni secara terang - terangan sebenarnya. Dia ni bercakap pun serupa macam Yahudi!!!

Sebelum ini, Si Khalid Gereja tu dah keluarkan satu kenyataan dengan menuduh 'Ulama' merupakan punca kekalahan PAS dalam PRU yang lalu. (Klik Kat Sini)

Kenyataan tu dikeluarkan sebagai satu respon terhadap resolusi yang dikeluarkan oleh Dewan Ulama PAS agar PAS mengkaji semula Tahaluf Siyasi mereka dengan Pakatan.

Boleh la kita kata Si Khalid Gereja ni sebenarnya marah dengan cadangan Dewan Ulama PAS melalui Multaqa yang diadakan sebelum ini. Kenyataan itu dikeluarkan oleh laman FMT.

Dan SH yakin, apa yang dinyatakan oleh Si Khalid Gereja tu pasti telah menimbulkan rasa kurang senang dikalangan ahli PAS sendiri. Sebab tu dia terpaksa buat 'U-Turn'.

Hari ini, Si Khalid Gereja tu kata dia bukannya menyalahkan Ulama kerana menyebabkan kekalahan PAS dalam Pilihan Raya Umum yang lepas.
"Saya tidak adalah nak menyalahkan,  kata kita kalah oleh kerana ulama. Sekarang ini tak perlulah kita nak pertikaikan soal tahaluf siasi ke, nak pertikaikan Pakatan Rakyat ke yang menjadi penyebab merosotnya undi Melayu. Tetapi apa yang perlu kita lakukan ialah tumpu kepada Melayu untuk nak atasi propaganda UMNO itu," kata beliau.

"Dalam soal ini peranan ulama adalah cukup penting," tegas Khalid yang dijangka mempertahankan kedudukannya di dalam  PAS Pusat pada pemilihan parti November depan. 
Hah! Pulak dah!!! Yang mana satu betul ni? Adakah dia menyalahkan Ulama atau dia tak menunding jari kepada Ulama diatas keGAGALan PAS sendiri?

Hakikatnya, Si Khalid Gereja tu buat kenyataan diatas demi untuk menyelamatkan diri dia sendiri semata - mata. Dia hanya nak kekalkan jawatan. Itu sahaja.

Jika kita perhatikan dari kenyataan tu pun, kita boleh tau yang dia masih lagi menyalahkan Ulama kerana tak menjalankan tugas seperti mana yang dinyatakan sebelum ini.

Dalam erti kata lainnya, pendirian dia tetap tak berubah. Bagi dia, kekalahan PAS adalah salah Ulama sebab tak buat kerja. Bukan salah orang lain.

Secara kasarnya, Si Khalid Gereja ni jelas menolak kepimpinan 'Ulama' yang diperjuangkan oleh PAS selama hari ini. Maka adalah wajar bagi ahli PAS sendiri untuk 'Melongkangkan' orang macam Khali Gereja ni dalam mukhtamar akan datang. Biar dia sedar diri sikit!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping