Selasa, September 24, 2013


Alahai! Itu saja ke yang mampu dilakukan oleh Si Nurul Izzah ni? Setakat nak mengabihkan masa dengan benda merepek macam ni boleh la dia buat.

Nak harapkan dia benar - benar menjaga kebajikan rakyat bawahan, jangan mimpi ler!!! Belum tentu lagi dia akan buat semua benda tu kalau tak de kepentingan.

Andai kata ianya memberi manfaat secara peribadi, mungkin dia akan buat. Kalau tidak, kirim salam aje la!!! Sekarang, dia nak bercerita bab Tribunal Penipu Bersih tu.

Dia desak supaya Kerajaan memberikan perhatian serius terhadap isu yang dibangkitkan dalam Tribunal tersebut untuk penambah-baikkan SPR.
PETALING JAYA: Naib Presiden PKR, Nurul Izzah Anwar meminta kerajaan meneliti aduan yang dibuat pada Tribunal Rakyat berhubung Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13).

Katanya walaupun penubuhan tribunal itu tidak mendapat kelulusan dari Kabinet, ia tetap perlu dinilai demi menegakkan kebenaran dan mendedahkan salahlaku sepanjang proses pilihan raya, 5 Mei lalu.
Mungkin Si Nurul Izzah ni dah terlepas pandang kot. SPR memang dah ambik maklum apa yang diperkatakan dalam tribunal tu walaupun ianya menipu.

Mana tak menipunya beb. Nama je tribunal, tapi semua dakwaan dan tuduhan yang dibuat didalamnya tidak disusuli dengan bukti yang kukuh. 

Semua hanya tanggapan dan dakwaan semata - mata. Bila mintak bukti, diorang boleh suruh kita pulak yang bagi. Tribunal menda kejadahnya kalau macam tu?

Perkara itu jugak yang dinyatakan oleh Si Nurul Izzah dalam kenyataan dibawah. Dia sendiri mintak orang lain tampil dengan bukti. Bukannya diorang ada bukti sendiri.
"Justeru proses yang BERSIH lakukan ini penting dan kalau semua merasakan mereka tidak bersalah, mereka patut berani datang beri bukti..."
Kalau ada pun bukti yang didedahkan, semuanya masih ragu - ragu dan tak dapat nak disahkan sebab diorang sendiri tengok dan diorang sendiri simpan.

Takut - takut, diorang sendiri yang buat bukti tersebut untuk menipu rakyat. Siapa tau ye tak. Bab menipu rakyat ni diorang memang cukup hebat!!!

Tu pasal SH kata, Tribunal yang dibuat oleh puak - puak Pakatan Haramjadah ni hanya membuangkan masa. Diorang ni semuanya syok sendiri.

Bukannya diorang nak menumpukan dalam usaha untuk menjaga Kebajikan Rakyat. Tapi dok sibuk nak bercerita pasal diri sendiri je. Dan itulah yang diorang buat sekarang ni. Yang pasal rakyat ni, lain kali pun belum tentu diorang ambik tau!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping