Selasa, Oktober 08, 2013


Nampak gayanya, sindrom berbogel depan orang ramai ni masih lagi tidak dapat memuaskan diri puak - puak DAPigs tu. Nak jugak diorang dibogelkan hari - hari.

Lepas satu persatu musibah menimpa parti diorang. Tapi malangnya, diorang sikit pun tak nak mengambilnya sebagai satu ikhtibar dan pengajaran.

Sebaliknya, mereka terus kekal Sombong dan Angkuh tak tentu arah. Itulah sifat sebenar puak - puak DAPigs ni. Diorang ni sombong atas muka bumi.

Maka sebab itulah parti diorang terus dilanda masalah demi masalah. Dan yang menimbulkan masalah tu semuanya dari dalam parti mereka sendiri. 

Itu la balasan yang sewajarnya diorang terima. Yang memburukkan parti bukan orang lain. Tapi orang dalam parti sendiri!!! Esok kalau dah bungkus pun adalah disebabkan ahli parti sendiri. Jadi, jangan la salahkan orang lain pulak!!!
Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Duyong daripada DAP Goh Leong San hari ini meletakkan jawatan sebagai ketua pembangkang negeri.

Katanya, tindakan itu diambil ekoran kekesalannya terhadap tindakan rakan-rakan dalam parti itu yang mempersoalkan pujiannya terhadap Ketua Menteri Melaka Datuk Seri Idris Haron baru-baru ini.

Wakil rakyat yang dikatakan tidak berpuas hati itu ialah Khoo Poay Tiong (Ayer Keroh) dan Lai Kuen Ban (Kota Laksamana).

Malah, Leong San mendakwa situasi memaksanya meletakkan jawatan kerana tidak lagi dapat mewakili pembangkang.

Pada persidangan Dewan Undangan Negeri (DUN) Melaka 3 Oktober lalu, Pengerusi DAP Melaka, Goh Leong San memuji kepimpinan dan ketokohan Ketua Menteri, Datuk Wira Idris Haron.

Perkara itu dinyatakan Leong San ketika membahaskan usul terima kasih kepada Yang Dipertua Negeri Melaka, Tun Mohd Khalil Yaakob atas ucapan perasmian pembukaan persidangan kedua penggal pertama DUN.

Selain itu, Leong San turut menyifatkan Ketua Menteri Melaka ke-10 itu sebagai seorang yang berpengetahuan luas, banyak membaca dan sistematik.

Katanya, Idris amat komited untuk membawa pentadbiran kerajaan negeri Melaka ke satu era yang lebih demokratik dan adil.

Tambahnya lagi, Idris yang juga Ahli Majlis Tertinggi Umno dan Pengerusi Badan Perhubungan Umno Melaka, mempunyai misi yang amat jelas membangunkan rakyat dan negeri ini selaras dengan wawasan Melaka Maju Fasa Kedua.
Categories: ,

1 ulasan:

  1. DAP ni seboleh-bolehnya nak kutuk ape saja yang di buat oleh kerajaan. Semua tak ada yang kena pada mereka. Secara ringkasnya dia tak suka orang melayu memerintah.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping