Ahad, Oktober 06, 2013


Dia nak pelik apa pasal bro? Orang lain ok je. Dah la muka macam Beruk. Yang dia tetiba nak buat terperanjat Beruk tu kenapa? Macam la dia tak biasa buat ye tak.

Sebelum ni, dah ramai sahabat blogger yang pertikaikan mengenai kenyataan Si Mat Syabun ni. Dia kata dia pelik sebab Melayu suka sangat kena tipu.
"Saya pelik dengan sebilangan bangsa Melayu, kerana mereka tidak kisah ditipu." kata Timbalan Presiden Pas, Mohamad Sabu dalam ceramah Pas dekat Pusat Tarbiyah Pas Rantau Panjang, baru-baru ini.

Menurutnya, tidak ada bangsa lain di dunia ini, kecuali Melayu, walaupun acap kali ditipu, namun penduduk tetap memberi sokongan padu kepada pemimpin mereka.
Itu dia nak tuduh UMNO la tu kononnya. Bagi dia, UMNO ni je yang suka menipu orang. Dasar manusia tak sedar diri, biasa la beb.

Walhal yang paling kuat menipu adalah puak - puak Pakatan Haramjadah tu sebenarnya. Dan diorang ni tak kenal orang bila tiba bab menipu ni.

Diorang tak kisah sama ada diorang tipu tu orang Melayu ke, Cina ke, India ke, semuanya diorang sapu. Waima orang Kadazan dan Iban pun diorang tipu jugak.

Hari tu diorang sibuk kompang cerita pasal berlaku kejadian 'Blackout' sampai siap buat demonstrasi lagi mencanangkan kononnya kejadian tu benar - benar berlaku.

Tapi sampai hari ni, tempat yang dikatakan berlaku 'Blackout' tu tak de pulak buat petisyen Pilihan Raya. Malah ada pulak ADUN diorang yang menafikan khabar angin tu.

Kan dah nampak dah yang diorang menipu kat situ? Tu belum cerita lagi pasal isu 40ribu orang Bangla yang dikatakan telah diimport dari Sabah dan Sarawak.

Pun Si Mat Syabun tu masih lagi tak sedar diri? Pun dia masih lagi nak berkhayal dan tudub orang lain kuat menipu? Diri sendiri dia tak nak kaji pulak!!!

Dulu dia sendiri pernah menipu satu Malaysia kata dia tak kena tangkap khalwat. Tapi, dalam ceramah dia seluruh Malaysia, dia tak de pulak menafikan perkara tersebut.

Sebaliknya, dia cuba tuduh orang lain pulak. Dia yang dapat 'Sedap', orang lain pulak jadi mangsa. Itu bukan menipu ke namanya???

Sudah la Mat Syabun oi!!! Lain kali kalau nak bercakap, cermin la diri tu dulu. Jangan main cakap ikut sedap Kepala Lutut je!!! Takut nanti, malu diri sendiri!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping